Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-07   #1 (permalink)
Lindhardsen
Medlem
Omtalad

Lindhardsens avatar

Reg.datum: Sep 2008
Lindhardsen är karismatiskt upptäcksresande
Thumbs up RebelSIM - simupplåsning med garanti!

Hej på Er!

Jag har ett gäng Rebel Simcard till försäljning.
Om det mot förmodan inte fungerar, betalar jag tillbaka alla pengar (Märk att jag gömmer mig inte bak et nickname, men använder mitt väldigt ovanliga efternamn här på forumet )

Detta kortet är väl testat, och det är verifierad att det fungerar. Se t.ex. denna diskussion på MinHemBio, eller direkt hos tillverkaren på RebelSimCard.

Köp direkt i Sverige, då ger jag fördelen av snabb leverans (skickar samma dag som jag får pengarna), och jag ger lokal support!

RebelSim erbjuder bl.a. en programmerare, så att man kan uppdatera sitt rebelkort själv, när RebelSim släpper nya firmware versioner. T.ex. om det finns en bugg, eller om Apple i framtiden spärrar för detta sätt att kringgå operatörslåset.
Man kan också köpa till en "klippare", som gör ett precisionsklipp i simkortet, där rebeln's mikrochip sitter. Denna är dock inte nödvändig, men underlättar en hel del!

Jag skickar till hela Sverige, men om du bor i Stockholmstrakten, så är du välkommen hem till mig, så hjälper jag dig med allting.

Priser:
RebelSimCard: 220 kr (det enda du verkligen behöver)
"Klippare": 100 kr (underlättar "monteringen")
Programmerare: 150 kr (framtidssäkrar Rebel'en)

Paket (Rebel + Klippare + Programmerare): 450 kr

Skicka ett PM om du är intresserad, så hör jag av mig direkt.

/J

Uppdatering 2008-09-28:

För att alla verkligen skall veta vad som gäller med RebelSim, så lägger jag upp denna korta lista med "begränsningar i Rebel kortet:
  • Telefonen måste vara aktiverat (eller jailbrakat) innan du du använda Rebel med annan operatör. Detta måste dock bara göras en gång, och kan göras med vilket Telia simkort som helst (jag har aktiverat över 10 telefoner med mitt sim nu )
  • När du synkroniserar med Itunes, måste du sätta telefonen i Flightmode, eftersom att Itunes inte känner igen simkortet. Men det är som sagt löst genom att sätta telefonen i flightmode.

Ut över dessa "work arounds", så fungerar verkligen Rebelkortet KANON med Iphonen!

Edit: Bifogade lite screenshots från min Iphone, där den kör med Tre, Telenor och Tele2/Comviq
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Comviq.jpg (49.5 KB, 207 visningar)
Filtyp: jpg Telenor.jpg (20.2 KB, 134 visningar)
Filtyp: jpg Tre3.jpg (17.0 KB, 105 visningar)

Senast redigerad av Lindhardsen den 2008-09-28 klockan 22:50.
Lindhardsen är inte uppkopplad