Citat:
Ursprungligen postat av saqe
Tjena, har en fråga.
Själv kör jag fakesim, funkar bra, varför ska jag köra mjukvaru upplåsning? Vilka fördelar finns det. Jag menar man förlorar ju garantin, så vad kan en mjukvaru upplåsning erbjuda som inte fakesim kan?
En sak som inte finns nu, det är att operatörs menyn försvinner då man kör fakesim, kommer den komma tillbaka?
|
Man borde köra upplåsning via mjukvaran för att:
1. Man får
betydligt bättre och stabilare mottagning än med fakesim.
2. Det är
alltid möjligt att återställa mjukvaran. Enkelt att få tillbaka garantin.
Och ja, Operatörsmenyn kommer tillbaka då.
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Jag har hört att många är skeptiska till manipuleringen av IMEI-numret då man använder fakesim. Plus att just ditt kort kanske inte är kompatibelt med kommande firmwares vilket gör att du måste fixa ett nytt kort eller uppgradera det på något vänster. Är inte så insatt och någon får gärna rätta mig om jag har fel.
|
Det du säger är i allra högsta grad korrekt.

Men, man kan inte uppgradera mjukvaran så att basebandversionen (modemfirmware) överstiger 02.28.00 efter en mjukvaruupplåsning. Så, man får helt enkelt hålla sig till (som mest!) 02.11.07.
Citat:
Ursprungligen postat av mandinga
Nu får ni ursäkta mig om min fråga är heeeeelt åt skogen. Men jag är rookie när det gäller iphone.
Om jag låser upp telefonen genom mjukvaran, då har jag v. 2.1 eller hur?
Efter upplåsningen, kan jag uppdatera versionerna precis som vanligt då? Eller ska man köra vidare på 2.1 hela tiden? Förstör man upplåsningen ifall man uppdaterar?
|
Det beror helt på! Du kan ju uppdatera mjukvaran i telefonen, utan att för den sakens skull uppdatera basebandversionen. I teorin kan du ligga på firmware 2.7, och fortfarande vara på basebandversion 01.45.00 (den första iPhone 3G hade).
Ja du förstör din upplåsning om du uppdaterar.