Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-06   #481 (permalink)
bozz
Medlem
Mycket känd

bozzs avatar

Reg.datum: May 2008
bozz är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Smith Visa inlägg
Text[/URL]
Citat:
Jag har inte för avsikt att låsa upp min telefon (så jag behöver inte installera UltraSn0w). Men med Cyndia så får jag tillgång till ytterligare en store (jmf med Apple store) för program, program som jag kan använda för att tweaka min iPhone. Samt möjlighet att installera andra IPAs...

För att JB behöver jag RedSn0w (windows
)
Det där har du förståt alldeles rätt

Nackdelarna:
Citat:
- Du kan förlora garantin om du inte återställer innan du lämnar in den.
Men detta ska inte vara något problem, eller hur?
Nej, det blir inga problem så länge du återställer. Kan ju dock vara så att du inte kan återställa, hårdvarufel, men då kan (troligtvis) inte de som lagar den se det heller.

Citat:
- Din iPhone kan bli lite seg p.g.a av program som kör i bakgrunden.
Men jag bestämmer väl själv vilka program som ska köras?
Precis. Du väljer ju själv. Finns en app som heter SbSettings, den har ett tillägg som heter Processes - med den kan du enkelt se och "döda" apps som ligger i bakgrunden. För att en app ska köras i bakgrunden med Processes måste du göra en viss grej (hålla in homeknappen har jag för mig). Så du väljer som du sa vilka som ska köras.

Citat:
- Om du rotar i systemfilerna finns en risk att telefonen inte svarar och du måste återställa.
Inga problem...
Är inte så haj på rotning i filsystem så brukar inte göra det om jag inte måste Så vågar inte svara på den.

Citat:
Man förlorar inget på att jailbreaka, och vill du bli av med jailbreaken så är det bara att återställa telefonen i iTunes.
Stämmer detta fortfarande?
Yep

Citat:
Finns det några andra nackdelar?
Räcker det med att installera RedSn0w (enbart Cydia ej Icy)?
Aa, räcker. Kan inte komma på några som helst nackdelar. SÅLÄNGE ALLT GÅR SOM DET SKA/BRUKAR
bozz är inte uppkopplad  
Svara med citat