Visa ett inlägg
Gammal 2009-08-22   #517 (permalink)
Moiz
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Aug 2009
Moiz är karismatiskt upptäcksresande
Hej!
Jag har värsta ångest nu, för jag får inte igång min iphone. Och jag köpte den igår... (begagnad, visserligen, men ändå).
Jo, jag börjar från början:
Det är en iphone 2g. Jag skulle uppdatera den till nyaste (3.0 är det va?), mendå kom det upp så där med sim-kort att det inte är kompitabelt (stavning?) med telefonen. Och på skärmen stod det att den var kopplad till itunes. Och nu i efterhand så vet jag att det ska man inte göra (om jag har fattat rätt). Så nu, en dag senare tänkte jag att då försöker jag låsa upp den, med hjälp av följande guide: iClarified - iPhone - Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows)
Jag följde den så noga jag kunde.
När jag kom till steg 10 så fick jag prova några ggr innan det blev rätt och telefonen kom till DFU-mode (om DFU-mode är att den är helt svart bara).
Sen så när jag kom till steg 11 så bara stod det: "Please wait while your device is being jailbroken. Waiting for reboot."
Och jag väntade, och väntade. Men ingenting verkade hända. Så jag provade att tryckte på start-knappen på telefonen, ingenting hände. Klickade på "Cancel" (på datorn) och provade igen. Men den är bara död. Putsväck. Och nu så mår jag jättedåligt, för den kostade 2000 och jag har inte ens hunnit använda den. Så jag vet inte vad jag ska göra. Snälla, SNÄLLA, hjälp mig!
Mvh (en aning desperat) Moa.

Tillägg: Okej, det fixade sig nu. Det visade sig att den bara behövde laddas. Vilket var lite konstigt för den satt ju i datorn när den dog så den borde ha laddats. Men jag gjorde detta i och för sig på en annan dator som snart firar 10 år, så att... ja, man vet aldrig. Men skönt att det löste sig.

Senast redigerad av Moiz den 2009-08-28 klockan 17:45. Anledning: Problem fixat
Moiz är inte uppkopplad   Svara med citat