|
Jailbreakad 3G vs jailbreakad 3Gs?
Jag har haft en (två) iPhone 3G nu sedan de släpptes i Sverige i juli 2008 och har varit en ganska nöjd användare. Min första iPhone (som tappades i marken) var jailbreakad ett par gånger och jag gillade att kunna sätta en personlig prägel på gränssnittet och lägga till en del saker i lockscreen osv..
När jag fick ut en ny iPhone på försäkringen tänkte jag jailbreaka efter några veckor men det blev inte av och har ännu inte blivit av. Nu börjar jag dessvärre tröttna litegrann på iphones gränssnitt när man ser vad vissa andra "iPhone-killers" har att erbjuda.. Så nu börjar tankarna om jailbreak dyka upp igen! MEN, jag är tveksam till två saker:
1. Att använda blackrain och så kallad 'tethered jailbreak' skrämmer mig lite.. Det känns lite otryggt att inte kunna använda telefonen direkt efter en eventuell reboot. Hur har ni andra blackrain-användare upplevt detta? Är det ett problem?
2. Min förra iPhone var fw 3.0 (typ 6månader sen) men jag minns att jag ibland upplevde den som seg då den var jailbreakad.. Och jag undrar om ni som gått från Jb 3G till Jb 3Gs har märkt någon skillnad?!
Nu går mitt abonnemang ut i juli och jag har funderingar på att byta upp mig, antingen till nästa telefon från Apple eller till en 3gs eller möjligtvis till en HTC/Google nexus.. Och om en jailbreakad 3gs är avsevärt mkt bättre än en 3G så är det absolut ett tänkbart alternativ, om inte iPhone 4g levererar tillräckligt mycket för att motivera ett köp!
Långt inlägg skriven på en iPhone :-) tummen värker ändå inte! Däremot lillfingret som luren lutar mot, hur håller föresten ni i er iPhone? Förklara gärna eller ta en bild ;-)
|