Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-18   #33 (permalink)
Ponyboy
Moderator/Nerd Lord

Ponyboys avatar

Reg.datum: Sep 2008
Ponyboy är karismatiskt upptäcksresande
@leila

Min iphone fastnade också i bootlogon för några dagar sen och jag provade allt för att kunna få igång den igen. Jag provade Freebos tips några radera upp om att radera filerna LIYB och PLIST från ROOT/LIBRARY/MOBILE SUBSTRATE/DYNAMIC SUBSTRATE. Provade även att redigera all möjligt i /System/Library/LaunchDemons/com.apple.SpringBoard.plist. Att radera Watchdog filen hjälpte inte heller. Min enda lösning var att återställa till 3.1.2 med SHSH tweaken och jailbreaka igen.

Du har skrivit att du jailbreakade din iphone i januari, om du sparade din SHSH i cydia kan du återställa till 3.1.2 och jailbreaka om. Är du inte säker på att din SHSH har sparats i cydia så kan du kolla upp det med hjälp av Umbrella.

iPhone kan vara underlig ibland, prova att låta den ligga en dag och sen försök att starta den eller låt den ligga vägguttags laddaren en dag och sen försök att starta den igen.

Edit: Angående dina bilder och kontakter så kan du fortfarande rädda dem ifall du kan komma in i system mapparna med hjälp av SSH eller iFunbox. Ladda ner iFunbox och koppla din iphone till datorn medans den har fastnat i bootlogon eller i geohots bild, det tar ungefär 3-4 minuter innan man lyckas komma in i iphone på det sättet och då har man endast ett par minuter på sig innan iphone rebootar sig igen.

Om du lyckas komma in i din iphone med iFunbox så kan du trycka på Camera och spara alla dina bilder i datorn. För kontakter ska du till /var/mobile/Library/AddressBook/ och kopiera filerna AddressBook.sqlitedb och AddressBookImages.sqlitedb till din dator. För att spara dina SMS browsa till /private/var/mobile/Library/SMS och spara filen sms.db.

Senast redigerad av Ponyboy den 2010-03-18 klockan 11:47.
Ponyboy är inte uppkopplad   Svara med citat