![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Hej jag har en kompis som ska till USA och då tänkte jag höra om någon vet om iPad modellen med wifi+3G är operatörslåst eller är det så att iPads baseband på senaste går att låsa upp?
Jag vet ju att man kan ha iPad baseband i en iPhone.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
iPad 2
Det verkar som de som säljs i USA av modell ipad 2 kommer bli låsta till AT&T eller Verzion Wireless.
iPad - iPad WiFi - iPad WiFi + 3G - Apple Store (U.S.)
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Kanske ska chansa och be min kompis köpa en med AT&T men han är borta till slutet av mars så kanske någon har köpt tidigare än det så man kan få det bekräftat att det fungerar med valfritt simkort.
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Om jag har förstått detta rätt med iPad 3G så är det att det finns en för verizon och en för ATT. Som det redan har sagt kör Verizon en annan typ av mobilt nätverk än vad ATT (och som vi) gör. Om du ska köpa en som funkar i Sverige så ska det vara den som går till ATT, den ska olåst om jag inte minns fel. Rätta mig om jag har fel. Var själv på väg att köpa en 3G från USA men ville inte ha ett till abonnemang när man är en fattig student, så det fick bli wifi only, klarar mig bra med det. Kör med myfi från iphonen.
Senast redigerad av Emilrinn den 2011-03-06 klockan 13:10. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Går det köpa en ipad 2 som är låst till Verizon men ändå bara aktivera och surfa via wifi eller blir det problem?
Jag har inte tänkt använda 3g bara surfa genom telefonen och hotspot e tanken. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Sålänge du har ett simkort från verizon att aktivera med eller om det finns jailbreak-applikation som kan hacktivera enheten, så ska det inte innebära några problem för dig att sedan kunna använda enheten att surfa med via wifi eller hotspot.
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Idag släpptes iPad i USA | iPhoneinfo.se | Allt om iPad | 0 | 2010-04-03 23:40 |
| iPad släpps den 3 april i USA | iPhoneinfo.se | Allt om iPad | 0 | 2010-03-05 23:00 |
| Köpa iPhone i USA | skallepär | Köpa iPhone | 6 | 2009-03-29 16:27 |
| Köpa från USA | Widmark | Köpa iPhone | 3 | 2009-01-10 22:34 |
| Köpa 3g i USA | LuDii | Köpa iPhone | 8 | 2008-11-11 23:44 |