![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Importera filmer till ipad
Hur ska man gå tillväga för att se filmer som man har på sin hårddisk. Jag har förstått att man ska importera dem till iTunes och därifrån till iPad men iTunes importerar inte filmerna vad bör jag tänka på? Ska jag ändra filformat hur gör jag?
|
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Har du en PC så använder du ett program som heter HandBrake för att konvertera filerna till mv4 som du sen lägger in i iTunes...Så gör jag iallfall,har ngn en annan metod så upplys mig gärna...=)
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2011
![]() |
Citat:
Oplayer är smidigare, kräver ingen konv ertering, bara synca in filerna i oplayer via itunes. dock så kan mkv-filer lagga (har inte testat på ipad2) Det finns massor med appar som gör samma sak, ett av dom är AVPlayer, detta har även FTP sync av filer.
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Är det någon som vet hur man får svenska tecken i AvPlayer HD? Jag får med subtitles men å, ä och ö kommer inte med. Annars verkar det vara ett ganska bra program.
Edit: Hittade lösningen. Var bara en inställningsgrej. AVPlayer HD fungerar perfekt. Senast redigerad av 6295gl den 2011-08-28 klockan 12:23. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Köpa/importera ipad | ATREYU | Allt om iPad | 2 | 2010-11-07 12:35 |
| Importera bilder från iPhone till dator?? | frippej | Allt om iPhone | 6 | 2010-08-05 17:41 |
| importera musik från iphone till datorn!! | Yahia | Allt om iPhone | 1 | 2009-11-26 19:07 |
| Undertext till filmer i iphone? | phoenix91 | Allt om iPhone | 7 | 2009-03-26 00:00 |
| Filmer till iphone? | Forsell | Allt om iPhone | 6 | 2008-08-17 21:44 |