Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPad
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-10-13   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
mackanigbg är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via Skype™ till mackanigbg
Lösning - felmeddelande 3400 vid uppgradering

Igår när jag skulle uppdatera min iPad 1 till iOS5 så fick jag gång efter annan meddelandet 3400 på skärmen.
Jag försökte flera gånger men när jag gick in på hjälplänken som fanns i anslutning till uppdateringen så stod det att man skulle:
* Ha andra usb-enheter urkopplade (check)
* Ha ett helt uppdaterat operativ (Windows hittade en hel del uppdateringar som jag installerade)
* Ha senaste iTunes-versionen (check)
* Starta om datorn (och enheten) (check)

Efter att ha sett till att det var gjort så försökte jag igen men det gick inte, då provade jag att få bort rutan genom att först återställa telefonen till fabriksinställningarna (backup av allt innehåll ingick i det momentet).
Till slut fick jag den att göra en återställning (via ”Återställning” i iTunes (om man håller låsknappen + hemknappen ett tag så kan man göra en mer ingående reboot om vanlig återställning inte räcker) samt att den då också synkade tillbaka alla bilder, appar och inställningar så den var precis som innan (tidigare har jag fått iaf lägga in vissa appar själv efteråt).
Då tänkte jag att nu provar jag att göra uppdateringen till iOS5 för nu verkar ju felkoden vara löst.

Jag kollade versionen för säkerhets skull innan och då stod det 5.0, dvs den hade återställts, läst in allt innehåll (varken mer eller mindre) och även uppgraderad till iOS5 i ett moment!
Det gick också relativt snabbt!
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta