![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
3gs som modem till ipad2
Igår köpte jag en ipad 2 wi-fi. Jag hade läst att man kunde parkoppla via blåtand med iphone 3gs och därefter surfa på. Det är inga problem att parkoppla och på telefonen står det att den internetdelar men paddan har ändå inte tillgång till nätet. Jag får olika info på olika forum huruvida det är möjligt eller inte. Telefonen är uppdaterad till ios5.0.
Går det??? Måste jag JB telefonen? Johan |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ja, det är mycket märkligt. Jag parkopplar enheterna med bluetooth och på ipadden ses de två ringarna somgår i varandra och indikterar att de är kopplade. På telefonen står internetdelning. Vad mer kan jag göra.
En sak förbryllar mig: Tidigare när jag aktiverade internetdelning fick jag välja på usb eller bluetooth, det valet får jag inte längre. Å andra sidan står det att internetdelninge är aktiv. Någon som kan hjälpa mig i felsökningen. Om det har någon betydelse har jag telenorabbonemang. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2010
![]() |
Jag har 5.0.1. Har du förresten provat att köra telefonen i Wifi läge? Borde inte göra någon skillnad men kanske kan vara värt att prova... Om det nu skulle mot all förmoda vara något strul med din operatör ...
Edit: Tror den gör som så att om du har USB kabeln inkopplad så kör den via den, testa gärna både USB och Bluetooth .. . Senast redigerad av Flash den 2011-12-20 klockan 12:57. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Det fungerar finfint att internetdela till PC MED USB men INTE via bluetooth, varför skulle operatören förbjuda internetdelning med bluetooth men inte med usb. Jag testade internetdelning via bluetooth med en kompis som har iphone 4 och Halebop. Då gick det utmärkt. Undrar om det trots allt har med telenor att göra. Men varför.
Från apples hemsida: "Obs! Du kan inte dela din mobildataanslutning med en annan iPhone via Bluetooth." Det står dock inget om ipad, och detta går bevisligen med iphone 4 enligt mitt försök idag och iphone 3gs enligt flera andras erfarenheter. Men varför går det inte för mig... |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag fick hjälp från oväntat håll, från kundtjänsten på telenor. En mycket kunnig yngling hjälpte mig att felsöka. Efter att ha uppdaterat nätverksinställningarna, på det viset att telefonen startas om, inte bara återställa apn till ursprung fungerade det plötsligt. Tack alla som engagerat sig.
Nu skall jag bara få ljudet till vlc-spelaren i ipaden att spela upp ljudet. En bugg månne? /Johan |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ipad2 frå 4.3.1 till 4.3.3 | samyaz | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2011-11-10 11:57 |
| jailbreak till Ipad2 | benis | Jailbreak | 3 | 2011-07-15 08:15 |
| Använda Iphone som modem till min bärbara pc | Thewiruz | Allt om iPhone | 16 | 2010-06-20 23:32 |
| 3gs som modem till dator | corona_mannen | Allt om iPhone | 5 | 2010-02-18 09:26 |
| använda iphone som modem till datorn | jennypenny | Allt om iPhone | 4 | 2009-07-26 17:41 |