Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPad
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-08-31   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2009
Istvan är karismatiskt upptäcksresande
Problem med internet på min iPad..

Nu har jag ett problem.. igen..

Jag är ju i australien för tillfället, och har en macbook som jag använder här.
Som internet uppkoppling har jag ett usb modem med ett typ kontantkort från australien. Funkar rätt bra faktiskt.

Igår när jag köpte iPaden så lyckade jag fixa att via datorns trådlösa sända ut en trådlös internetkoppling via usb modemet, så jag kunde dela med mig till min iPad. Funkade jätte bra igår och hela dagen idag..

Idag synkade jag ipaden med itunes, sen startade jag om datorn, nu lite senare när jag skulle använda ipaden igen på internet, så funkar det inte.

Får felmedelandet "Cannot open page. Safari cannot open the page because it is not connected to the internet" Men den är ju ansluten som innan till det trådlösa, får ju upp ikonen och allt i det vänstra hörnet om att den är ansluten trådlöst. Prövat att starta om internet flera ggr på datorn, prövat ändra inställningar, prövat strata om iPaden osv. Men vetifan vad som kan vara problemet?! Någon vänlig själ som kan tipsa om vad som kan vara fel? Somsagt de funkade hela dagen igår, och även för några timmar sedan...

MVH
István
Svara med citat
Gammal 2010-08-31   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av Istvan Visa inlägg
Nu har jag ett problem.. igen..

Jag är ju i australien för tillfället, och har en macbook som jag använder här.
Som internet uppkoppling har jag ett usb modem med ett typ kontantkort från australien. Funkar rätt bra faktiskt.

Igår när jag köpte iPaden så lyckade jag fixa att via datorns trådlösa sända ut en trådlös internetkoppling via usb modemet, så jag kunde dela med mig till min iPad. Funkade jätte bra igår och hela dagen idag..

Idag synkade jag ipaden med itunes, sen startade jag om datorn, nu lite senare när jag skulle använda ipaden igen på internet, så funkar det inte.

Får felmedelandet "Cannot open page. Safari cannot open the page because it is not connected to the internet" Men den är ju ansluten som innan till det trådlösa, får ju upp ikonen och allt i det vänstra hörnet om att den är ansluten trådlöst. Prövat att starta om internet flera ggr på datorn, prövat ändra inställningar, prövat strata om iPaden osv. Men vetifan vad som kan vara problemet?! Någon vänlig själ som kan tipsa om vad som kan vara fel? Somsagt de funkade hela dagen igår, och även för några timmar sedan...

MVH
István
Att du får upp wifi-symbolen betyder bara att du är ansluten till en accesspunkt.
Men det betyder inte att du fått en giltig ip-adress.
Kolla upp så att du har en giltig ip-adress också.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-09-01   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2009
Istvan är karismatiskt upptäcksresande
Mjo jag vet det, men jag har IP-adress och subnetmask, eller vad det nu heter. Behöver man något mer än dessa 2 för att komma online?

Tack på förhand.

MVH
István
Svara med citat
Gammal 2010-09-01   #4 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
DNS Gateway är viktig
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta