Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPad
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-09-06   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Feb 2009
BrettFavre är karismatiskt upptäcksresande
iPad på resan...

Har nu äntligen fått testa vad iPaden går för. Flög till New York i veckan och laddade ipaden med lite filmer som jag tänkte skulle underhålla mig på flyget. Laddade ipaden 100% dagen innan resan för att den förhoppningsvis skulle räcka hela flyget dit.

Börjar med att surfa via 3g på flygplatsen innan flyget, kolla mailen och läser lite olika nät tidningar. På flyget dit som tog ca 9 tim kollar jag på 4 filmer a ca 1 tim 45 min i snitt långa, samt spelar lite spel. Och precis innan landning kollar jag batteri status som är på 61%, det måste ju vara något slags världsrekord. Helt otrolig batteri tid på maskinen. Surfar och kollar mail, tidningar och lite olika kartor i NY via Wifi när jag är där. Laddar den inte förrän kvällen innan avresa hem, då den var på 32%.

Som sagt, en otrolig maskin med underbar batteri tid. Helt otroligt, kan inte säga att jag använder den dagligen hemma, men en kul grej att ha samt att den verkligen lever upp med sin prestanda.
BrettFavre är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-09-20   #2 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

iPhoneinfo.ses avatar

Reg.datum: Feb 2008
iPhoneinfo.se har avaktiverat rykte
Citat:
Ursprungligen postat av BrettFavre Visa inlägg
Har nu äntligen fått testa vad iPaden går för. Flög till New York i veckan och laddade ipaden med lite filmer som jag tänkte skulle underhålla mig på flyget. Laddade ipaden 100% dagen innan resan för att den förhoppningsvis skulle räcka hela flyget dit.

Börjar med att surfa via 3g på flygplatsen innan flyget, kolla mailen och läser lite olika nät tidningar. På flyget dit som tog ca 9 tim kollar jag på 4 filmer a ca 1 tim 45 min i snitt långa, samt spelar lite spel. Och precis innan landning kollar jag batteri status som är på 61%, det måste ju vara något slags världsrekord. Helt otrolig batteri tid på maskinen. Surfar och kollar mail, tidningar och lite olika kartor i NY via Wifi när jag är där. Laddar den inte förrän kvällen innan avresa hem, då den var på 32%.

Som sagt, en otrolig maskin med underbar batteri tid. Helt otroligt, kan inte säga att jag använder den dagligen hemma, men en kul grej att ha samt att den verkligen lever upp med sin prestanda.
Kan inte göra annat än att hålla med. En mycket trevlig maskin. Jag använder min dagligen och är supernöjd. Värd varenda krona.
-Nyheter
-Snabbare sida

Kom gärna med förslag och önskemål =)!

Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler!

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-09-20   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Jul 2008
TruB kan tala
Ganska imponerande, dock så finns det lite mer plats för batteri än smartphones så det borde ju finnas lite att ta av.
Gammal 2010-09-20   #4 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

iPhoneinfo.ses avatar

Reg.datum: Feb 2008
iPhoneinfo.se har avaktiverat rykte
Ja, men om man jämför t.ex. med en vanlig bärbar dator/netbook så är batteritiden i iPad betydligt bättre
-Nyheter
-Snabbare sida

Kom gärna med förslag och önskemål =)!

Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler!

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-25   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Sep 2009
Nickeliten är karismatiskt upptäcksresande
Måste säga att även jag är överaskad på plattans batteritid, behöver ju typ aldrig laddas. Sitter nu i bilen påväg till landet i 3 dagar ovch tog inte ens med mig laddare

(Väntar fortfarande på jailbreak dock sitter på 3.2.2)
Nickeliten är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta