Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2008-08-06   #41 (permalink)
Medlem
Omtalad

jolinjoms avatar

Reg.datum: Jul 2008
jolinjom är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av tv.iApps.se Visa inlägg
Hej,

Vill tipsa om vår applikation tv.iApps.se - TV-tablån i din iPhone - en TV Tablå utvecklad specifikt för iPhone. Det vi kan erbjuda som andra TV Tablåer inte har är t.ex. funktioner för att se "Kvällens Filmer" och "Dagens Sport".

Vi har en tråd i forumet för iPhone 2G så om ni har feedback så får ni mer än gärna höra av er där!

Ha det,
Tomas, iApps
finns det som app eller bara genom safari?

edit: haha, btw såg att ni glömt lägga in os på sportdelen idag xD
Baseband: 2.28.00
Jailbreak: ON

Abonnemang: Summerfriends + fastpris datatrafik
jolinjom är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-08-07   #42 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Aug 2008
sarkostik är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Halle Visa inlägg
Nu börjar jag bli förbannad. Det är andra gången plötsligt inget av mina nedladdade apps fungerar. Appsen öppnas sen stängs dom ner. Jag blir nu åter igen tvungen att ta bort alla för att sedan ladda ner dom igen. Tror det blir något fel när jag synkar telefonen via itunes, för appsen fungerar fint så länge jag inte synkar telefonen. Och av någon anledning fungerar inte app-store för tillfället, såklart, för jag ska ju inte kunna fixa till skiten direkt utan jag ska behöva vara förbannad extra länge.
Om du återställer telefonen helt, välj ny Iphone i iTunes!
Så skall programmen fungera sen när du installerat dem
Jobbiga är att när den ställs in som en ny Iphone så finns inte
gamla inställningar kvar som man helst vill ha, men det får man offra för att få programmen att fungera.
sarkostik är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2008-08-07   #43 (permalink)
Medlem
Omtalad

Morbidios avatar

Reg.datum: Jun 2008
Morbidio är karismatiskt upptäcksresande
Thumbs down

Citat:
Ursprungligen postat av sarkostik Visa inlägg
Om du återställer telefonen helt, välj ny Iphone i iTunes!
Så skall programmen fungera sen när du installerat dem
Jobbiga är att när den ställs in som en ny Iphone så finns inte
gamla inställningar kvar som man helst vill ha, men det får man offra för att få programmen att fungera.
Så ska man väl inte behöva göra? :S
Gammal 2008-08-07   #44 (permalink)
Medlem
Nykomling

fritte_n är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidio Visa inlägg
Så ska man väl inte behöva göra? :S
förmodligen eftersom något verkar ha blivit fel.
fritte_n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-08   #45 (permalink)
Medlem
Omtalad

Halles avatar

Halle är karismatiskt upptäcksresande
Jag letar efter en app som ser ut som en stor brun anslagstavla med typ post-it lappar på. Såg den förut i appstore men kan nu inte hitta den. Någon som vet vad den heter?
Halle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-08   #46 (permalink)
Medlem
Igenkänd

MeXiis avatar

MeXii är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Halle Visa inlägg
Jag letar efter en app som ser ut som en stor brun anslagstavla med typ post-it lappar på. Såg den förut i appstore men kan nu inte hitta den. Någon som vet vad den heter?
Är det detta du söker: http://phobos.apple.com/WebObjects/M...283292597&mt=8

(Sketches)
MeXii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-08   #47 (permalink)
Medlem
Omtalad

Halles avatar

Halle är karismatiskt upptäcksresande
Javisst var det den!

Tackar så mkt.
Halle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-09   #48 (permalink)
Medlem
Nykomling

DanneManne är karismatiskt upptäcksresande
Skulle vilja ha en bra RSS som det är enkelt att lägga till egna rss kanalar i, exempelvis från idg och sweclockers, det är ju rätt jobbigt att man inte kan kopiera och klistra in rss länkar, jobbigt att komma ihåg länkarna...

Sen skulle man haft någon app som registrerar hur man rör sig på en karta om man tar en promenad tillexempel, finns det nått sånt?
DanneManne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-09   #49 (permalink)
Medlem
Omtalad

CyberTrons avatar

CyberTron är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av DanneManne Visa inlägg
Skulle vilja ha en bra RSS som det är enkelt att lägga till egna rss kanalar i, exempelvis från idg och sweclockers, det är ju rätt jobbigt att man inte kan kopiera och klistra in rss länkar, jobbigt att komma ihåg länkarna...

Sen skulle man haft någon app som registrerar hur man rör sig på en karta om man tar en promenad tillexempel, finns det nått sånt?
Jag använder mig utav NetNewsWire fungerar bra, och är rätt snabb. Man lägger till sina RSS på deras hemsida (newsgator.com) på ett konto och sedan finns dem i iphonen. Fungerar klockrent!

jag köpte Itrail som skall fungera så som du önskar när det gäller promenader osv... kostar 22:- och det fungerar sådär. Iaf i Visby. Har inte hunnit testa på "riktigt" ännu men problemet den verkar ha är att den kollar yp var 10 sekund och då kan den ibland misskalkulera hastigheten, (jag gick i 190km/h) och då blev ju min sträcka fel...men programmet har potential, och kommer troligtvis bli bättre. Den har funktioner för att spara olika vägar, plotta grafer och visa vägen i google maps.
om det är värt 22:- , well, jag hoppas fortfarande att det kommer lite uppdateringar, men det fungerar hyffsat!.
CyberTron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-09   #50 (permalink)
Medlem
Omtalad

Rolles avatar

Reg.datum: Feb 2008
Rolle är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till Rolle
Söker efter ett program jag hade på min Gamla Iphone.

Ifall man tog ett Foto så kunde man ta in det fotot i programet å sen dra med fingret för att "smeta ut dom" dra ut huvudet så det blev längre, läpparna osv osv osv - någon som har ett Namn på det Programet?
Firmware 3.0 Beta [ ]
Rolle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-09   #51 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2008
kivve är karismatiskt upptäcksresande
Jag undrar om någon vet en wikipedia app/hemsida som är anpassad till iphone?

nevermind, Apple - Web apps - Wikipedia

Senast redigerad av kivve den 2008-08-11 klockan 21:59.
kivve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-11   #52 (permalink)
Medlem
Nykomling

ahnstroem är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle Visa inlägg
Söker efter ett program jag hade på min Gamla Iphone.

Ifall man tog ett Foto så kunde man ta in det fotot i programet å sen dra med fingret för att "smeta ut dom" dra ut huvudet så det blev längre, läpparna osv osv osv - någon som har ett Namn på det Programet?
Undrar inte om du menar Face Melter. Har själv varit lite sugen på det men ej köpt det än... I fall det är det programmet du menar, är det värt pengarna? Kostar ju iofs bara 15 spänn...
ahnstroem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-11   #53 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Nasses avatar

Nasse är karismatiskt upptäcksresande
Tänkte bara delge lite av mina apps som jag testat..

More Cowbell #free#
Helt fantastiskt meningslöst app som rekommenderas som en totalt meningslös funktion..

MarbleMash #Free#
ett kul spel.. eller rättare sagt ett kulspel.. Det är en labyrint där man ska undvika hål o med gravitation flytta en kula från a till b.. kul under introduktionen av gravitations delen..

TapTap #Free#
är ett musikspel som nog snott lite av idén av guitarhero.. men man får points för att träffa bubblor som kommer ner på snöre i "takt" med musiken.. kul då det har två spelare, men min fru var så där lagom exalterad av att ställa upp

Shazam #free#
är ju musik tydnings progget.. jag gillar det stenhårt.. sitter i bilen o hör en bra låt.. rikta Iphonen o vipps har jag allt om artisten.. sedan är det ju bara att få tag på torrenten o wipps så har man albumet

Scratch #free#
gör så att du kan scratch'a som på hederliga venylskivor.. funkar tämligen dåligt och man kan bara köra inbyggda/medföljande ljud..

Binary Clock #free#
klicka på den när någon vill veta vad klockan är o den visar tiden i binärt format.. kräver dock att du själv klarar utläsa vad den säger.. (annars så tappar ju uppvisningen liite funktion..)

Aqua Forest ca50spänn
Helt fantastiskt.. ditt egna lilla naturlabb.. häll vatten i skärmen.. gör ena hörnet varmt o kallt i det andra hörnet, ett litet kraftverk i mitten o du har gjort en evighetsmaskin..
kolla själva

Aurora Feint #free#
kol o bra spelupplägg för ett så enkelt spel.. en hel del lullull runt ett stapelpusselspel.. vilket gör att det får ett kul spelvärde..

Moonlight Mahjong #free#
Bästa spelet hitentills!!
brutal grafisk spelkontroll, de har löst ett "problem" att få till 3dkännslan på ett mästerligt sätt! inbilla er inget aktionspel, det är ett brädspel.. brickor som skall flyttas från en pyramid med brickor.. så där jätte spännande är det inte.. men bygger på strategi o framförhållning och planering.. men när man får till styrningen av spelplanen så glömmer man att det är en virituell värld!

VNC lite #free#
Testade emot RealVNC o fick det inte att fungera hur jag än trixade, körde emot en server med TightVNC i stället o fick full kontroll över maskinen!
Perfekt om man har någon burk som agerar filserver eller liknande.. Man ställer datorn utan tangentbord mus o ingen skärm uppe på vinden.. knallar in med VNC och får upp skärmen i iPhonen.. o kan göra allt som du kan vid datorn.. Klockrent om det är en dator som man bara behöver "justera till" o inte behöver arbeta vid..
Lite verren av denna app saknar controll-alt-del vilket är ett strategiskt moov för att sälja fullverren.. men klarar man sig utan det så är den klockren!
Man kan ju även använda appen för att kunna gå hem till sin burk hemma från hela världen.. man kan ju gå in med VNC o slå på ftp i burken för att föra över en fil sedan stänga ner ftp,n när man är klar.. vnc räknas som säkert!

Jag själv letar efter en app som kan dela en mapp på iPhonen och komma åt delade mappar på nätverket, någon som vet???
Nasse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-11   #54 (permalink)
Medlem
Omtalad

CyberTrons avatar

CyberTron är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av CyberTron Visa inlägg
Jag använder mig utav NetNewsWire fungerar bra, och är rätt snabb. Man lägger till sina RSS på deras hemsida (newsgator.com) på ett konto och sedan finns dem i iphonen. Fungerar klockrent!

jag köpte Itrail som skall fungera så som du önskar när det gäller promenader osv... kostar 22:- och det fungerar sådär. Iaf i Visby. Har inte hunnit testa på "riktigt" ännu men problemet den verkar ha är att den kollar yp var 10 sekund och då kan den ibland misskalkulera hastigheten, (jag gick i 190km/h) och då blev ju min sträcka fel...men programmet har potential, och kommer troligtvis bli bättre. Den har funktioner för att spara olika vägar, plotta grafer och visa vägen i google maps.
om det är värt 22:- , well, jag hoppas fortfarande att det kommer lite uppdateringar, men det fungerar hyffsat!.
Vill uppdatera mina åsikter på iTrail. Ny uppdatering kom idag, nu fungerar programmet helt perfekt!! Gjorde en klockren mappning av min promenad, hastighet osv.
Kanonprogram!
CyberTron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-12   #55 (permalink)
Medlem
Omtalad

Rolles avatar

Reg.datum: Feb 2008
Rolle är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till Rolle
Tap Tap = (FREE) Guitar Hero stuk Riktigt coolt, dock få låtar

Labyrinth Lite = (FREE) Gammal klassiker, du styr en boll och ska undvika hålen.

Shazam = (FREE) någon låt på radion du vill veta mer om, namn tex? dra igång programet, låt mobilen lyssna ca 12sec, så vet den vilken låt det är.

SPEED = (FREE) mät hastigheten då du tex åker bil (3G) fungerar extremt bra.

IPint = (FREE) Du ska styra ett ölglas över baren utan att det faller över kanten

Aurora Feint = (FREE) ett spel som tar mer än 20Mb, nog ett av de bästa gratis spel som finns.

Tunnels =(Free) Roligt och väldigt svårt spel, då de ska undvika att att nuda väggarna.

Dice = (FREE) du kan skaka 1-5 tärningar å spara diverse terningar osv.

CrusherLite = (FREE) påminer väldigt mycket om det gammla pc spelet Snood.
Firmware 3.0 Beta [ ]
Rolle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13   #56 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Victoriuss avatar

Victorius är karismatiskt upptäcksresande
finns det något app som gör att man kan synkronisera mellan fler datorer? Tycker det är grymt jobbigt att allt försvinner fort man hämtar låtar från en annan dator.
Skulle vara mkt bra om det fanns
Victorius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-13   #57 (permalink)
Medlem
Igenkänd

MeXiis avatar

MeXii är karismatiskt upptäcksresande
I Am Rich!

Riktigt bra om nån nekar när du försöker bjuda på något, då visar du bara "I Am Rich" så förstår han att det är OK att ta emot

YouTube - I Am Rich! Expensive iPhone app!
MeXii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-15   #58 (permalink)
Medlem
Omtalad

iohans avatar

iohan är karismatiskt upptäcksresande
Vill tipsa om Simpify Media. Applikationen låter dig strömma musik från din hemdator till din iPhone över EDGE/3G/WiFi. Du kan även lägga till 30 vänner och strömma deras musik till telefonen.

Toppen om du har ett musikbibliotek som är större än 8 eller 16GB. Applikationen är tvådelad. En klient för Win/MAC/Linux och en för din iPhone men är väldigt enkel att installera.

Access all of your Simplify Media music from your iPhone & iPod Touch

Applikationen är enligt tillverkarens hemsida gratis för de första 100.000 som laddar hem den. Efter det ca $4.
Gammal 2008-08-15   #59 (permalink)
Medlem
Omtalad

antonfjantons avatar

antonfjanton är karismatiskt upptäcksresande
Chatta överallt med MobileChat på iPhone - MacWorld
antonfjanton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22   #60 (permalink)
Medlem
Nykomling

spellevink är karismatiskt upptäcksresande
Question Synka mot flera datorer

Hello!

Vad händer om man synkroniserar program mot fler än en dator?
Det är juh bara dom programmen man har laddat ner på denna datorn som visas. Kommer alla andra programmen på Iphonen att tas bort? Jag fattade det så på frågan som dök upp i iTunes när jag klickade i "Synkronisera program"
Vågar inte chansa...

:Tillägg:
Såg just Victorius inlägg ängre upp. Alltså samma fråga på mig

Senast redigerad av spellevink den 2008-08-22 klockan 14:59. Anledning: såg Victorius inlägg längre upp
spellevink är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta