![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Uppdaterat till 2.0 av misstag [LÖSNING] - Hjälp!
Jag har som sagt innan råkat uppdatera min iphone till en tegelsten (2.0) och nu är jag så långt kommen att jag är inne i winpwn och ska välja program för att återställa den till 1.1.4. Min fråga är nmnu vilka program ska jag välja nu när jag är inne i iPSW Builder för att den ska funka..
Tacksam för svar och hjälp nu!! // Admin, det finns en lösning här: Fullständig lösning för er som undrar hur man ska göra: 1. Följ denna guiden för att nedgradera från 2.0 till 1.1.4: iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4 2. Lås upp med ZiPhone/iLiberty+ 3. Nedgradera sedan baseband med KiPhone, guide: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone Klart! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Finns inget program i "winpwn" som återställer till 1.1.4. Du måste återställa till 1.1.4 via iTunes genom att följa dessa instruktioner: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your 2.0 iPhone to 1.1.4
och sen låsa upp med iLiberty+ eller WinPWN. Eller så väntar du bara tills dom släpper upplåsning till firmware 2.0.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Banned
|
När man stoppar i sin 2g (2.0) iphone i itunes 7.5 så säger den: "iPhone-enheten "iPhone" kan inte användas eftersom den kräver iTunes version 7.7 eller senare. Gå till bla bla bla bla för att ladda hem nyste versionen.."
Har skrivit pm till MÅNGA på denna sida och skrivit samma fråga i MÅNGA trådar och inte fått ETT ända svar en.. e detta ett hjälp forum eller bara skit i folk som frågar frågor? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Okay men eftersom jag är så pass kass så jag inte ens förstår vad jag ska göra med winpwn kanske någon vänlig själv förklara för mig.
Jag kommer så lång i guiden att jag når steg tio där man får upp första fel meddelandet. Vad ska jag isåfall göra efter det har hänt? MVH En som verkligen inte är med i matchen ![]() |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Om ni inte får det att fungera efter dom lätta instruktionerna jag har länkat till ovan så får ni bara vänta tills dom släpper upplåsning för 2.0, vilket sker väldigt snart.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Om din iPhone bokstavligt talat är stendöd så beror det på något annat. Vad vet jag dock inte. Prova ladda den.
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Citat:
Och lär er till nästa gång att inte uppdatera direkt.
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
JA jag kanske inte är så duktig på detta men nu har jag stött på ett nytt problem och det är att när jag ska hålla ner shift i sista steget och välja den ipws som jag precis skapat och återställa den med hjälp av iTunes så får jag ett felmedelande som säger som jag borde få i steg 10, jag får alltså det felmedelandet 2 gånger 1gång i steg 10 och en gång när jag är klar med sista steget i winpwn...Varför får jag det?
Jo du "iPhoneinfo.se Administrator" som hjälper mig så mycket det är inte det att jag inte är tacksam för din hjälp för det är jag och det är otroligt vänligt av dig att ta dig tid att hjälpa oss andra dödliga som inte har helt koll på detta med Iphone. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Citat:
iFun har skrivit en svensk guide om hur man nedgraderar från 2.0 till 1.1.4: iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
JO det funkar men bara nästan upptäckte jag...Allt är frid och fröjd förutom att den inte hittar någon täckning!!! Jag låser upp simkortet men sen händer det inte så mycket mer...Kan gå ut på nätete via wifi men inte ringa eller ta emot samtal? Någon ide varför det blir så?
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Citat:
![]() iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone With iLiberty+ (Windows)
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
![]() |
Citat:
Frågan är nu vad detta beror på... EDIT: Prova detta: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone EDIt2: Nu fick jag det att funka! Man måste nedgradera basebandet, instruktioner: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone Fullständig lösning för er som undrar hur man ska göra: 1. Följ denna guiden för att nedgradera från 2.0 till 1.1.4 iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4 2. Lås upp med ZiPhone/iLiberty+ 3. Nedgradera sedan baseband, guide: iClarified - iPhone - How to Downgrade Your Baseband Using KiPhone Klart! ![]()
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit! | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 834 | 2011-11-26 10:50 |
| Lösning till baseband 05.11.07 | BigRob | Upplåsning och jailbreak | 16 | 2009-10-19 20:43 |
| Uppdaterat till 3.0 | BigRob | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-06-17 22:13 |
| Hur aktivera sin iphone 3G [med Tele2] efter att ha uppdaterat till 2.2? | Mothergoose | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-01-20 21:44 |
| Upplåsning av iphone? Påhitt eller vilken lösning? | BarateaU | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2008-11-29 17:16 |