![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#21 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Idag lämnade jag in min iphone då det var en spricka på skärmen, jag köpte den 11 Juli så det var lite pinsamt att komma in nu för jag tror den var där från början. Telia-killen sa att det tar 1-2 veckor att kolla på den och att jag förmodligen kommer att få en ny...
|
|
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Har hittat en spricka uppe vid SIM-kortshållaren och en nere vid dock kontakten mellan denna och högtalaren. Skitirriterande men vet inte om det är värt att vara utan världens bästa mobil i en månad bara för en ny som spricker igen...
|
|
|
#26 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Har haft min vita iPhone nu i snart 2 månader, det börjar synas småå bleka sprickor nere i det vänstra hörnet.. De går från USB-kontakten till skruvhålet bredvid, och sen som i en böj mot hörnet..
Rätt drygt när man köpte den från IO ^^
|
|
|
#29 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
Jag har fått hårfina sprickbildningar både på ett av skrivhålen samt plasten runt omkring där man stoppar in sladden.
Jag har dessutom dammkorn under glaset plus att jag har ljus som blöder igenom kanten på glaset. Jag lämnade in den och fick tillbaka den utan någon åtgärd med en lapp slängd i ansiktet på mig som sa att garantin inte täcker kosmetiska bekymmer. Tänkte gå till Telia och gnälla lite efter nyår när man har tid. ![]() |
|
|
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
men det finns nya baksidor att köpa, som inte är orgianal. Dom kanske håller bättre? kommer tyvärr inte ihåg var jag såg det men men... Det finns ju också Baksideskydd som man sätter över baksida på iphonenen, ett helt vanligt skal med andra ord. Dom finns och köpa lite överallt
![]()
|
|
|
#31 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
Jo jag vet.. Har Incase Slider tippsar alla om at köpa en sån.. sjukligt bra.
Tyvärr hjälper det inte mot problemen att baksidan börjar krackelera utan det är på grund av monteringen, obalans i plasten sker eftersom den kromade listan sitter snett eller för hårt. Vilket är fallet hos många. Har misstankar om att samma problem hör ihop med att dammkorn kommer under glaset då hela iphonen min är felmonterad och har gett en springa mellan kromen och glaset där damm kan smyga sig in, m.a.o även plasthöljet är felmonterat / påtvingat. |
|
|
|
|
|
#32 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Spricka vid "ljudknappen"
Upptäckte idag en spricka från ljudknappen som går mot skärmen.
Fördärvar inte funktionaliteten, men är ändå störigt. Vet att det tar ganska lång tid att få fixat om man lämnar in den o förmodligen kommer man bara få en ny spricka någon annanstans. Saken är dessutom att jag har haft min telefon i stelt skinfodral HELA tiden för att försöka undvika stötar etc. Tydligen väldigt dålig kvalité på skalet tyvärr. Tror det egentligen är likadant med de svarta, bara det att man upptäcker dem lättare på de vita modellerna. För- eller nackdel med en vit iphone... Tja... döm själv! störigt är det iaf. Hade telefonen inne för något annat tidigare... *grrr* O dessutom får man ingen som helst kompensation då telefonen är på lagning. Man betalar ab. ändå. Står väl finstilt någonstans...
|
|
|
#33 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Jag har en svart,och har ännu inte sett några sprickor.Köpte den i somras,här iofs inte letat överallt med förstoringsglas heller.Eftersom det borde vara samma plast oavsett färg så spricker nog fan svarta också.
|
|
|
|
|
|
#34 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Nu har jag fått en ganska stor spricka vid ljudlös-knappen. Vet inte alls hur den kommit dit, helt plötsligt var dne bara där?
![]() Kan för tillfället inte ladda upp en bild då mitt internet har problem. (Tele2). |
|
|
|
|
|
#36 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Kanske lite väl dyr lösning, men för de av oss som vid ett senare tillfälle (aka precis innan hela mobilen rasar samman..) vill ha en ny baksida skulle ju detta kunna vara nått:
Apple iPhone 3G OEM White back cover - 16GB- Apple, Motorola, 3G, Alcatel, Nokia, Microsoft, NEC, Tools, Accessories Store, B Förbenat bökigt bara att göra det själv ^^
|
|
|
#37 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tänker gå in med mobilen när garantin börjar närma slutet och få baksidan utbytt. Syns knappt nu men så här ska det inte va...
Blir det värre så får väl den åka in tidigare, tråkigt att bli av med den under typ en månad bara för nått sånt här ![]()
|
|
|
#38 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Kommer också sticka inom Telia innan garantitiden tar slut.
Fast är det inte två år som gäller egentligen vid fabrikationsfel? För mig låter detta som fabrikationsfel eftersom det är så många som har exakt samma problem.
|
|
|
#39 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Bumpar upp den här lite nu, ber om ursäkt om det finns en aktuell tråd om detta.
Nu är det så att jag upptäckt flertalet sprickor i min iPhone 3g, och således tänker lämna in den på reklamation innan garantin går ut. MEn är det folk här som fått sina telefoner utbytta/ fixade lr har ni fått nobben? HUr lång tid tog det osv. Berätta gärna ![]()
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Studentrabatt på iPhone 3gs 16gb på telia - konstig prislista -.- | kurac10 | Operatörer & abonnemang | 3 | 2010-03-03 09:03 |
| iPhone 3G S 16GB | Ghiabi | Köpa iPhone | 21 | 2009-07-17 15:03 |
| K: Iphone 3g 8/16gb | schwartz | Köp & Sälj | 4 | 2009-03-08 15:30 |
| Köpes parti på 10st Iphones 3G 16gb | lars | Köp & Sälj | 2 | 2009-01-11 22:10 |
| iPhone 3G + fest = Sprickor? | andrezii | Allt om iPhone | 29 | 2008-11-11 08:48 |