![]() |
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
Det verkar vara så här på massor med 3G-lurar, även svarta. Det är bara svårare att se sprickorna på de svarta:
http://www.ehphone.ca/wp-content/upl...phonecrack.jpg Tydligen något med plasten som används till skalet.. http://img297.imageshack.us/img297/5...sgaloregf2.jpg Senast redigerad av iphone77 den 2008-07-31 klockan 14:41. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
|
Finns en tråd på apple-forumet om problemet:
Apple - Support - Discussions - White Iphone-Cracked plastic ... |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
|
Med risk för att låta skadeglad var det så det började för alla de som har problem... sprickan tenderar att växa med tiden. Sitter själv numera rätt nöjd med min 2G och dess fula bakstycke i aluminium ^^
Senast redigerad av iphone77 den 2008-07-31 klockan 17:11. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
|
Nyheten finns nu på IDG:
Användare av iPhone 3G rapporterar om sprickor - IDG.se |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2008
|
Kollade min och trodde inte jag fått någon spricka ännu. Kollade lite snabbt igen vid volymkontrollen och hittade en svag rackare. Syns bara om man tittar jättenoga men den lär bli mörkare och längre med tiden.
Får väl case-modda den när det blir för fult och det kommit baksidor som håller bättre. Uppdatering: Det visade sig att min spricka i själva verket var en smutsrand. Inga sprickor än så länge alltså. Men de dyker väl upp så småningom.
iPhone 3G 16GB PWNED 2.1 Telia Bingo & Fri Data Senast redigerad av iohan den 2008-08-01 klockan 15:55. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
![]() Inte sett några sprickor på min ännu, dock har endast använt den i 1 vecka (la tillbaka den i lådan efter en vecka då jag skulle iväg på 2 veckors semester). Blir det några sprickor på min kommer jag bege mig till en Telia butik bums-med-detsamma.
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
|
någon mer som fått problem med sprickor på den vita? eller gäller det bara några få?
känns som att det är en ganska bra anledning till att ta en svart istället för vit, även om det går att reklamera... ingen som kan kasta upp ett par bilder på sprickorna på era telefoner isåfall? har inte hört något om sprickorna på ett tag nu ju ![]() |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
|
är säker samma sak med den svarta, bara då att det inte syns lika väll..
dock fick jag en spricka på min Vita, men detvar fronten.
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Tur man har vit då...
Har man vit så upptäcker man sprickorna i tid och kan reklamera. De som har svarta kanske inte upptäcker sina förrän det är för sent och garantin gått ut.
Dock har man alltid 2 års garanti på fabrikationsfel enligt konsumentköplagen, så det är väl ingen större fara för någon här. =) |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
|
Jag har en vit iPhone så kollade idag hela telefonen efter sprickor med förstoringsglas men hittade inga. Har istället en liten repa mitt på baksidan från första dagen, grymt störande.
Beställde invisibleSHIELD idag. Hoppas den kommer skydda mot framtida repor och sprickor.
iPhone 3G Vit Senast redigerad av Natheron den 2008-08-14 klockan 00:59. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|