Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-06-25   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
henke1975 är karismatiskt upptäcksresande
"Trög" Homeknapp

Hej

Vill mest veta om det är ett vanligt problem att den runda knappen, "Home"knappen inte fungerar fullt ut. Ibland får jag trycka 4-5 ggr på den för att tex komma ur en app. Sällan fungerar det när jag ska dubbeltrycka för att se aktiva appar i "trayen".

Vet någon om detta är ett problem som man åtgärdar vid reperation? eller menar man att så länge den fungerar, 1 ggn av 10 så är det ok.

Mvh,
henke1975 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-06-25   #2 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
Byte av flex kabeln löser troligtvis problemet.
Läste nånstans att fukt/rost kan orsaka problemet och nån föreslog 5-56 i små mängder...
Jag skulle dock byta flexkabeln.
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-06-26   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Tack för ditt svar!

Har du något bra tips på någon som gör detta utan att jag måste skicka in luren? Dvs en bra butik? Skruvar ogärna själv.
henke1975 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-06-26   #4 (permalink)
Administratör
Mycket känd

Pongos avatar

Reg.datum: Mar 2009
Pongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerPongo *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
om du har garantikvar så skicka in luren.
mail: pongo@iphoneinfo.se
GER INTE SUPPORT VIA PM
Pongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-26   #5 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
Vi är rätt snabba 1-3 arbetsdagar + postgång.
Om du har garanti ska du definitivt lämna in till din operatör
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-27   #6 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2011
egerskog är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av iPhoneReservdelar.se Visa inlägg
Byte av flex kabeln löser troligtvis problemet.
Läste nånstans att fukt/rost kan orsaka problemet och nån föreslog 5-56 i små mängder...
Jag skulle dock byta flexkabeln.
5-56 är en rostolja skulle aldrig spray:a på något som jag är rädd om.
det finns dock flera elektroclean spray:er som dunstar helt och inte lämnar kvar något kladd rekomenderas över 5-56 alla dagar
egerskog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-28   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Tror där är garanti. Luren är inte ens ett år. Tack för svaren
henke1975 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
styggsylt är karismatiskt upptäcksresande
Thumbs up Lyckades laga min homeknapp med tandborste! =)

Hej.

När jag köpte min iphone 4 för snart ett år sedan så sa folk till mig att home knappen kommer börja bli dålig efter ett tag. Jag har åtskilligt många arbetskollegor som har iphone och har märkt att detta problem är hyfsat vanligt.

Min knapp började bli dålig efter 9månaders användning. Jag suckade djupt men bestämde mig för att hitta en lösning, har inte lust att lämna in telefonen betala flera hundra kr bara sådär.

Efter ett ordentligt forumsök så fann jag två lösningar, en ang. 5.56, Killen påstod att problemet skulle vara ett "eroderingsproblem", att det bildas beläggningar under knappen. Men min telefon har inte varit i kontakt med fukt på det sättet så jag trodde inte (rättare sagt vågade mig inte på droppa 556 i telefonen) på den lösningen.

Fann tillslut en slutgiltig lösning!!
Tandborste och dammsugare!

1. Borstade lätt med en mjuk tandborste i laddningsuttsaget, tydligen kommer damm in där och fuckar upp home knappen.
Jag drog 3 drag med tandborsten sedan funkade knappen perfekt. Löjligt enkelt. 2. Jag genomförde hela proceduren med dammsugaren också men det kändes inte nödvändigt.

Knappen reagerar iaf som den vore ny igen!
Det var min lösning iaf, är sjukt nöjd idag, hoppas det kan hjälpa någon mer.
Lycka till
styggsylt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28   #9 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
Deli är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av styggsylt Visa inlägg
Hej.

När jag köpte min iphone 4 för snart ett år sedan så sa folk till mig att home knappen kommer börja bli dålig efter ett tag. Jag har åtskilligt många arbetskollegor som har iphone och har märkt att detta problem är hyfsat vanligt.

Min knapp började bli dålig efter 9månaders användning. Jag suckade djupt men bestämde mig för att hitta en lösning, har inte lust att lämna in telefonen betala flera hundra kr bara sådär.

Efter ett ordentligt forumsök så fann jag två lösningar, en ang. 5.56, Killen påstod att problemet skulle vara ett "eroderingsproblem", att det bildas beläggningar under knappen. Men min telefon har inte varit i kontakt med fukt på det sättet så jag trodde inte (rättare sagt vågade mig inte på droppa 556 i telefonen) på den lösningen.

Fann tillslut en slutgiltig lösning!!
Tandborste och dammsugare!

1. Borstade lätt med en mjuk tandborste i laddningsuttsaget, tydligen kommer damm in där och fuckar upp home knappen.
Jag drog 3 drag med tandborsten sedan funkade knappen perfekt. Löjligt enkelt. 2. Jag genomförde hela proceduren med dammsugaren också men det kändes inte nödvändigt.

Knappen reagerar iaf som den vore ny igen!
Det var min lösning iaf, är sjukt nöjd idag, hoppas det kan hjälpa någon mer.
Lycka till
Tak vare din tips så verkar det som om mitt problem med Home knappen är också löst! Grymt! Tack för att delade med dig.

Senast redigerad av steffeiphone den 2011-10-28 klockan 13:54.
Deli är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta