![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2011
![]() |
Egen sms signal m.m
Är ny iphone 4 användare men jag har redan lite koll på saker å ting. Framför allt så har jag jailbreakat den redan så det är klart. Egen ringsignal har ja redan fixat, men nu tänkte jag ge mig på sms signalen, har sökt en massa men inte hittat någon lösning. Är det så att det inte går att byta till en egen signal när det gäller just sms?
Finns det några användbara appar som man kan lägga in nu när den är jailbreakad som ni kan rekommendera. Vad gör just Cydia, jag har förstått att man kan ladda hem en hel del saker i den. Men vad händer om jag laddar hem en ny font t.ex osv. Är det någon risk att jag kan sabba luren om ja leker för mkt med just sånna saker i Cydia? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
Just när det kommer till typsnitten så är det lite känsligare än övriga mods i telefonen. Vill man byta typsnitt måste man "ersätta" de gamla, och fungerar inte de nya typsnitten man valt, så startar inte telefonen. Har man tur och telefonen startar om till safe mode, kan man ändra. SMS-signalen ändrar du med hjälp av winterboard. Winterboard finns i cydia och är gratis. Dock är det lite små-pill om du har egen signal du vill använda dig av. Först & främst måste signalen va i .caf filformatet. Det går att konvertera en vanlig .mp3 till .caf med hjälp av iTunes. För att sedan använda signalen måste du använda något SSH program. Ett "utforskar" program till din iPhone. Det är så du kan komma in i filsystemet. Har du det, navigerar du till //library/themes. Skapa en mapp på skrivbordet, den kan du döpa till valfritt namn. I den mappen måste du ha en mapp som heter exakt "UISounds" och i den mappen lägger du din sms-signal. Sms-signalen måste heta exakt "sms-received1.caf". När du kastat in det i //library/themes, så kan du öppna winterboard. Bocka för din nya sms-signal, respringa.. sedan klart! Tänk på att, sms-signalen ersätter din första standard-signal. Den tar dock inte bort den, utan bara använder dess placering. Lycka till.
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Egen låskod glömd HJÄLP | firefox | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2011-02-10 06:44 |
| Frölundas egen app klar | probe | Allt om iPhone | 0 | 2009-12-18 16:06 |
| Egen EQ i iPoden i iPhonen | 3GS | Allt om iPhone | 3 | 2009-12-16 19:11 |
| Gör en egen iphone-webbapp | bozz | Allt om iPhone | 0 | 2009-09-14 18:09 |
| Egen kategori för 3GS? | Confuse | Off-Topic | 8 | 2009-08-05 17:01 |