Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-07-07   #1 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Mar 2009
dejevad är karismatiskt upptäcksresande
kan inte återställa

Hej. Helt plötsligt så stog det på telefonen att den behövde återställas när den var igång så jag startade om den och satte in den i datorn men nu säger itunes att jag måste ange mitt lösenord på telefonen först för att den är i låst läge men på telefonen så ligger jag ju i återställningsläge så det e helt omöjligt att knappa in ett lösenord. Hur ska jag gå tillväga och varför gick telefonen helt plötsligt i återställningsläge? Tacksam för snabba svar
dejevad är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-08   #2 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Nu har jag satt telefonen i DFU mode och efter itunes laddat ner uppdateringen och ska försöka återställa telefonen står det såhär: There is no sim card installed in the iphone you are attempting to activate. please disconnect and insert a SIM card in the iphone.

Det har jag ALDRIG sett förrut så nu har jag verkligen ingen aning om hur jag ska gå vidare. Jag har redan testat att ta ut sim kortet och satt in det igen men itunes säger samma sak.
dejevad är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-08   #3 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Lite information tack.

Vilken telefonmodell?
Vilken firmware?
Har du SHSH för firmwaren du vill återställa till?
Svara med citat
Gammal 2011-07-08   #4 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Citat:
Ursprungligen postat av Cophe Visa inlägg
Lite information tack.

Vilken telefonmodell?
Vilken firmware?
Har du SHSH för firmwaren du vill återställa till?
Det är en iphone4 sen vet inte inte vilken firmware det är. Den senaste antar jag
dejevad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-08   #5 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Citat:
Ursprungligen postat av dejevad Visa inlägg
Det är en iphone4 sen vet inte inte vilken firmware det är. Den senaste antar jag
Okej. Om så är fallet, är det bara att köra en "ren" återställning i iTunes. Utan några trix.
Gammal 2011-07-08   #6 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Det går ju inte eftersom itunes säger att det inte sitter något sim kort i telefonen. Men jag var precis inne i en telenorbutik och lämnade in den för dom fick inte heller igång den
dejevad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta