Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-08-24   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

emmelys avatar

Reg.datum: Aug 2011
emmely är karismatiskt upptäcksresande
Sneda bilder efter import

Jag har en iPhone 4 med den senaste uppdateringen. Jag gillar att fota med iPhonen och har tagit mycket bilder. För att få en lätt översikt har jag gjort ett mappsystem i finder som jag importerar och synkar via iTunes. Jag har provat att gå över till iPhoto men får ett felmeddelande att filen för synk inte hittas. Så jag använder image capture i os x snöleopard.

Mitt problem, som är riktigt irriterande, är att alla bilder som jag lagt i mappar hamnar snett. Det gäller bara foton som är tagna med iPhonen på högkant. Nu så får jag rotera bilderna via photoshop express och sen importera på nytt och synka.

Någon som råkat ut för liknande problem. Har googlat utan att bli något klokare!
emmely är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-24   #2 (permalink)
Medlem
Omtalad

vossens avatar

Reg.datum: Mar 2008
vossen är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till vossen Skicka ett meddelande via Skype™ till vossen
Du behöver inte köra in dom i PS för att vända på dom, tror det enkelt kan göras i iPhoto så det borde även fungera att utföra i image capture. Det kan vara så att image capture inte fungerar med iPhonens gyro, du borde använda dig av iPhoto istället, det funkar klockrent, hade felsökt på det istället.
vossen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-01   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

emmelys avatar

Reg.datum: Aug 2011
emmely är karismatiskt upptäcksresande
Mu har jag börjat använda mig av iPhoto 08. Tycker det verkar lovande. Problemet är att iPhoto inte vill synca bilderna. Jag har får upp mina album och väljer vilka jag vill föra över till iPhone.

Efter en stunds tänkande kommer det upp en varningsruta som säger ungefär så här:
emmely's iPhone can not be synced. The required file is missing.

Letat på goggle och apple.com s supportforum och fått tipset att radera iPod Photo Cache. Sagt och gjort så flyttade jag den mappen till skrivbordet startade om iTunes, höll andan och inget hände. Samma felmeddelande kom upp.

Ideer? Förslag? Hjälp?

Nu är jag trött och ska sova!
Hoppas på att John Blund eller någon snällsjäl med i-kunskaper har tid att hjälpa!
emmely är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta