![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Föra över filer till iPhonen
Hej jag undrar hur man för över filer till iphonen utan att synkronisera med iTunes. För när jag synkroniserar med iTunes så försvinner allt gammalt.
ex, jag hade ett bildalbum ( förutom kamerabilder) och sedan så skulle jag få över ett till album, men när ja då synkroniserade så tog den bort det gamla albumet och ersatte med det nya. Skulle verkligen behöva hjälp PS. Är det nån som vet när installer eller något liknande kommer till iPhone 3G? Tack! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
![]() För att kunna använda installer ("Cydia" för iphone 3G) måste du först jailbreaka den. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Instämmer
Okej, har kollat upp nu vad jailbreaka är för något. Vill bara höra; kan de bli nå strul me iPhonen? och isåfall kan man ta total återställning? (från iTunes) Senast redigerad av frenne den 2008-08-07 klockan 00:11. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Igenkänd
![]() |
varje gång man synkar måste man även synka allt man redan har på iFånen.
detta gör inte att allt gammalt överförs igen utan endast att det inte tas bort (väljer du bort något i synk-listan tolkat iTunes att du inte vill ha kvar materialet) |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
DiskAid är trevligt för att föra över filer: DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Själv har man en Sony Ericsson och den synkar jag aldrig med pc-suite. Ni som tycker iTunes är kasst, om ni har t.ex en låt bland musik högerklicka på den, välj skicka till sen iPhone eller flyttbar disk eller vad ni nu döpt den till. Vet ej om det fungerar på iPhone men kan va värt ett försök?
![]() |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
ett program som heter Datacase kommer inom någon dag, programmet står i Queue hos Apple för att approvas.
DataCase - iPhone File Server and Viewer verkar bli ett skitbra program. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Eeeeh, va? Alla apps i App Store som man köper till sin iPhone har väl inget att göra med om man kör på Mac eller PC? iTunes finns ju till båda vettja
![]() Skulle just se snyggt ut: "Denna appen funkar bara till de som syncar sin iPhone från en Mac" ... |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Moderator
|
Men typ, jag vill lägga in program och filer på min lur, men det sägs att bara Mac-användare har den lyxen. Helvettes, när man vill använda alla 16GB (14) så kan man bara använda luren som en tv-apparat. Men macintosh skrattar när de ligger in fil efter fil. Det är ju också så de får in snygga teman.
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Och när det gäller utnyttja ALLA 16gb... Ta en 320Gb hårddisk t.ex.. Den har fysisk användning på 297,77Gb.. Varför? Läs HÄR ! Senast redigerad av geezarn den 2008-08-08 klockan 06:57. |
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Varför har alla så svårt för att förstå iTunes? Visserligen gillar jag inte iTunes
för fem öre, men jag vet hur det funkar. Lägg alla bilder (t.ex) du vill ha i en mapp (rakt upp och ner eller i mappar) och synka sedan den mappen till din iPhone. När du har nya bilder, så lägger du bara till dom i mappen, och varje gång du kopplar in telefonen så läggs dom till... Svårt? Nej. |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Jag rekommenderar Files i Appstore
Programmet klarar i stort sett alla format som Iphonen känner till som pdf,word,excel,mp4 filmer, bilder! Det krävs att man har ett WebbDAV protokoll. I WinXP är det lätt att ansluta till files, men hade problem med Vista. Sen använder jag Total commander med en plugin för att komma åt Iphonen med hjälp av usb kabeln, Helt suveränt om man vill föra över tex. större filmer! |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Därför att det suger, är rörigt och totalt onödigt samtidigt som det är väldigt ologiskt. Biten med bilderna förstår jag, men jag har fortfarande mycket problem med att lägga in musik, eftersom man måste hålla på skapa spellistor och skit iställer för att bara föra över hela mappen innehållande låtarna.
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Föra över kontakter till iPhone 3Gs | sean54 | Allt om iPhone | 2 | 2009-10-15 22:17 |
| Föra över MMS till datorn? | LiXo | Allt om iPhone | 0 | 2009-04-16 11:39 |
| Föra Över apps till ny iphone | nemo1977 | Allt om iPhone | 0 | 2009-03-31 20:14 |
| Hur kan man föra över filer utan att använda Itunes? | mcolof | Allt om iPhone | 11 | 2008-09-28 14:12 |
| Föra över kontakter FRÅN iPhone till SIM | Gangstarr | Allt om iPhone | 1 | 2008-08-06 05:09 |