![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Kan inte uppdatera!
Jag får ett fel meddelande när jag skall uppdatera min iPhone 3gs.
Det fel meddelandet jag får är: "this device isn't eligible for the requested build" Någon som vet hur man ska göra? Jag vill INTE jailbreaka den, det är det enda jag hittat att folk vill göra som fått den koden... har 4.2.1 nu, vill uppdatera till den nya. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag har köpt en ny mobil nu en iPhone 4. Samma sak med den. Testade kolla i host filen, hittade en umbrella (jailbreakade för över ett år sedan) raderade den, funkade inte ändå. i host filen skulle man ju skriva ngn apple kod, det va samma kod som jag skulle skriva in som stod där från början.
fattar inte riktigt vad det e för fel? kan inte testa från annan dator då jag inte har någon men finns det något annat tips? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Det låter som att du har problem med din dator
I hosts filen ska det inte stå nåt som reffererar till varken apple tyni umbrela eller liknande utgår ifrån att du har windows, då ska det se ut nåt sånt här # Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp. # # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host # localhost name resolution is handled within DNS itself. # 127.0.0.1 localhost # ::1 localhost # betyder att hela raden är inaktiv, så att det räcker med att du sätter # frammför allt du har i hosts filen. Sedan startar du om datorn, uppdaterar itunes och försöker igen. Fungerar det fortfarande inte så kan du titta på följande Använder du original kabel ? använder du docka ? gör inte det Använder du usb hubb ? gör inte det Prova annan USB port |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Nej har mac.
MEN jag har fixat detta nu så klåfingrig som jag är.. HAHA. Jag raderade hela koden "74.208.10.249 gs.apple.com" ifrån host filen. sök på mac genom att trycka "cmd + shift + g" sen skriver du "private/etc" utan kanin öronen. Sen så letar man upp filen det står bara host på. Först kunde jag inte ändra i den, men jag flyttade ut den till skrivbordet - ändrade & sparade. Sen flyttade jag tillbaka å ersatte den gamla så jag fick den nya utan koden. Sen startade jag om iTunes. Sen så uppdaterade jag! JAG ÄR SÅ GRYM!! ![]() |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Går inte att uppdatera iPhone | Diggan | Allt om iPhone | 6 | 2011-03-27 16:59 |
| Det går inte att uppdatera till fw 4.0 | volvo-s60 | Upplåsning och jailbreak | 5 | 2010-07-02 09:27 |
| iTunes 9.1 - Uppdatera INTE! | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2010-03-31 17:58 |
| fw 3.1.3 - UPPDATERA INTE | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 180 | 2010-03-10 01:16 |