![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2011
![]() |
Iphone vill ej ladda efter byte av start knapp
Hej!
Jag har själv (får skylla mig lite själv där) bytat min powerknapp och det gick ju bra men efter jag hade satt ihop telefonen så vill han inte ladda batteriet. På displayen visar den att jag har anslutit kablen men den laddas ej. Jag har öppnat och kollat så att alla kontakter sitter och det gör dom. Jag är tacksam för lite tips om vad jag kan göra. Min garanti hade gått ut, annars hade jag såklart lämnat in den. Hoppas nån har en lösning. Mvh Mats |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Spraya inte kontaktsprayen direkt på bara.. Använd en trasa som inte trådar av sig.
Var försiktig med logikkortet(moderkortet)
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2011
![]() |
Jag provade detta, funkar ej tyvärr.
Är det nån som vet hur man tömmer bilderna i telefonen fast att batteriet är dött eller vet nån som man kan lämna in telefonen och tömma det. Man vill ju inte sälja telefonen med en massa bilder i ju. P.S Och det är en 16gig 3GS D.S |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Kan det vara så att du råkat böjja någon av kontakterna från batteriet? Det är ju nämligen så att när du stoppar tillbaka logic kortet så pressas det ihop med batteriets kontakter och är alltså ingen kontakt man "sätter fast" utan de måste ligga "perfekt" för att matcha upp. Kan det vara så att du tagit ur batteriet när du också höll på?
Annars är min lösning att du skaffar eller lånar ett batteri som fungerar och slänger in i din lur och för över bilder och skit så sätt.. Synd att du inte bodde i Stockholm då hade du kunnat hämta ett använt batteri av mig gratis för detta ändamål som är från en 3GS.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| 3gs efter JB med Spirit vill uppdatera OS | Marc | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-02-16 12:06 |
| Datorn stänger av sig/Vill inte ladda i vägg | KrulleJulle | Allt om iPhone | 6 | 2011-02-03 21:58 |
| Iphone 3Gs knapp problem!! | djusse | Allt om iPhone | 0 | 2010-06-29 13:15 |
| Homeknapp fungerar ej efter byte av bakstycke | gaggo | Allt om iPhone | 5 | 2010-06-22 20:57 |
| Mina Apps stänger ner efter start... | ahnstroem | Allt om iPhone | 4 | 2008-07-17 10:48 |