![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Hej!
Jag hade problem med att uppdatera och återställa iPhonen utan att få meddelandet "this device isn't eligible for the requested build". Men jag fixade det . Jag har mac, så såhär löste jag det: 1. Gå till skrivbordet på mac och se till att det inte är några andra program öppna. Tryck "cmd + shift + g" sen skriver du "private/etc" utan kanin öronen. 2. Sen så letar man upp filen det står bara hosts på. Raderade hela koden "74.208.10.249 gs.apple.com" ifrån hosts filen. Först kunde jag inte ändra i den, men jag flyttade ut den till skrivbordet - ändrade & sparade. Man öppnar med textredigerare. 3. Sen flyttade jag tillbaka å ersatte den gamla så jag fick den nya utan koden. 4. Sen startade jag om iTunes. Sen så uppdaterade jag! Hör gärna av er om det funkade för er också! Varsågod !Senast redigerad av Valentine den 2011-09-21 klockan 16:15. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Citat:
Jag googlad och fann ditt tips. Funkade prima, tack! |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| I vilka lägen syns "Carrier"/"Välj nät"-menyn? | LAV | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2012-08-31 17:47 |
| ""Program" vill använda din nuvarande plats" | Mr EmCom | Allt om iPhone | 6 | 2012-07-06 12:45 |
| vad betyder "this device has a pending TSS request" i Cydia | aaberg | Allt om iPhone | 2 | 2010-08-01 11:26 |
| Lösning: iTunes kunde inte ansluta till iPhone enheten "" | rotkiv | Allt om iPhone | 3 | 2009-11-16 19:05 |
| Cydia Repository Errors "Cached Failure" & "apt.saurik.com" | fantal | Allt om iPhone | 0 | 2009-02-14 23:22 |