Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-10-05   #1 (permalink)
Medlem
Omtalad

imser75s avatar

Reg.datum: Sep 2010
imser75 är karismatiskt upptäcksresande
iTunes segare än sirap i uppförsbacke

Börjar bli frustrerad nu, snart åker datorn ut genom fönstret.

Jag har ju iTunes installerat på burken. När jag startar programmet tar det 2-5 minuter innan det startar. Lagom drygt. Kopplar jag in telefonen, utan att iTunes är startat från början, tar det lika lång tid. När det väl är up and running o jag ser telefonen på vänstersidan o klickar på flikarna längst upp (sammanfattning, info, bilder, musik, program, filmer o allt vad det nu är), så hänger det sig. Måste avsluta via aktivitetshanteraren.
Kör med 10.4.1 för tillfället. Har avinstallerat o installerat skiten på nytt. Provat med både 10.4.0 och 10.4.1 men samma sak på båda.
Eftersom det är segt som fan även utan telefonen ikopplad så känns det ju inte som att den är problemet?
Dessutom, när jag väl får igång synken så tar även den lång tid. Har valt att synka allt med mitt Outlook (kontakter, anteckningar o kalender) men dom punkterna blir inte uppdaterade efter en synkning.
När jag kopplar in telefonen kommer det oxå upp ett felmeddelande, "iTunes kunde inte läsa in leverantörsdata från synkroniseringstjänsten. Återanslut eller försök igen senare."

Kör med Win7
Svara med citat
Gammal 2011-10-05   #2 (permalink)
Medlem
Omtalad

Flashs avatar

Reg.datum: May 2010
Flash är karismatiskt upptäcksresande
StinkTunes är verkligen ett skämt på hjul! Jag hade ett liknande problem med att få igång skiten, visade sig att jag råkat blockera, via ZoneAlarm(min brandvägg), en av dom tiotusen bakgrunds applikationerna som iTunest installerar. Det tog en mindre evighet för den att starta. Om det var Bonjour eller nått liknande, kommer inte riktigt ihåg. Så kolla din brandvägg så den inte blockerar nått. Har fortfarande ett ufo problem med ZA, om jag har den igång när jag synkar appar så vägrar den att synka vissa av dom, måste stänga ned ZA för att det ska fungera... Tog lite tid innan jag lyckades googla fram det ...
Flash är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-06   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

imser75s avatar

Hmm. Gjorde en liten abrovinch o stängde av min brandvägg. Kör med Windows egna historia. Har ingen koll om jag blockerat nåt program eller så, så därför stängde jag av den. O nu går den inte segt när jag startar iTunes iaf. Dock verkar den fortfarande seg när jag synkroniserar.
Och tyvärr blir inte heller kontakter etc uppdaterat i Outlook. Bytte till Google Contacts men där hände inte heller nåt, inga namn what so ever dyker upp i den listan på min gmail.

Men tack för tipset, kom ju iaf en bit på vägen
Svara med citat
Gammal 2011-10-06   #4 (permalink)
Medlem
Omtalad

Flashs avatar

Bra att det blev lite bättre i alla fall . Antar att du har ställt in under Info fliken i Stinktunes (när du har telefonen inkopplad) vad du ska synka dina kontakter mot? Google, Windows etc ...
Flash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-07   #5 (permalink)
Medlem
Omtalad

imser75s avatar

Jajjamensan. Den står i dagsläget, o har gjort nästan hela tiden, inställd på outlook. Provade ju igår med Google Contacts utan större framgång.
Märkte igår oxå att den inte ens uppdaterar vilka appar jag har o inte har på den. Såna jag tagit bort resp. lagt till i telefonen finns antingen kvar eller dyker inte upp i iTunes.
Gammal 2011-10-07   #6 (permalink)
Medlem
Omtalad

Flashs avatar

Har du provat att synka mot Windows Contatcs?

Annars låter det knepigt att den inte synkar appar som den ska. Du har inga andra program igång som kan blockera den, typ anti-virus?

Senast redigerad av Flash den 2011-10-07 klockan 10:43.
Flash är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta