![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Problem efter vattenskada Iphone 4
Hej!
Jag har en Iphone 4 som råkade ut för en vattenskada när jag hade den på mig och körde motorcykel i ösregn. Jag lyckades inte stänga av den så jag hade den igång hela tiden. bra eller inte så här i efterhand vet ja inte. Den blev varm och blev mer och mer konstig. När batteriet dog så startar den inte mer. Jag har haft nere den i delar och gjort rent alla ytor med elektronikrengöring och tandborste. den reagerar på alla knappar mm. Den tar inte emot laddning har testat med nytt batteri hjälpte ej. Itunes hittar den och usb-kontakten med itunesloggan startas på iphonen. När jag försöker återställa med itunes händer följande: Itunes säger att den är i återställningsläge Jag börjar återställa den och när itunes säger (förbereder iphone för återställning) startar telefonen om sig tre ggr sen avbryts processen och felkod 1611 dyker upp. Fel på dockningskontakten? Med det gamla batteriet kunde jag få fram batterisymbolen med en blixt under men tog ej emot laddning. Med det nya har jag inte lyckats få fram den symbolen. Den är inte jailbreakad. Mvh Kristian Möller |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Kolla den här länken: iOS: Resolving update and restore alert messages
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Ja och just den delen sitter på logic kortet mig veterligen, du har ett "separat" på batteriet också men, när man läser det du skriver så får jag känslan av att det blivit bränt på logic kortet då det kommit in regn och telefonen vart på samtidigt = kortis.
Man skall alltid stänga av luren i sådanna situationer och sedan för att vara på säkra sidan så låter man den torka i ett par dagar i ris helst (då det drar åt sig fukt!).
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt Senast redigerad av Miche den 2011-10-15 klockan 00:03. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Ja, risken är stor att den får slängas. Med fixrecovery43.exe så lyckades jag få bort att den rebootar hela tiden när den är inkoppad i vägguttaget. Det går då att ringa nödsamtal. Men när den kopplas in i datorn så rebootar den hela tiden. Som jag förstår det så tar den bara batterispänningen till boot loadern även fast den är inkopplad i vägguttaget. Vilket jag tyder att det då är strömförsörjningen från batteriet till logic kortet som krånglar. Dock så finns väl möjligheten att det kan vara annat strul också även om man lyckas få ordning på detta. För övrigt så saknas IMEI och ICCID nummret. Vet dock inte om det kommer tillbaka igen om det går att göra en återställning på den.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Släng den inte..använd den till reservdelar för framtida lur eller säljs den som reservdelslur, jag skulle gärna köpa det
![]() Låter som om logic kortet är kört i alla fall, i och med att IMEI och ICCID numret inte ens syns! Prova återställa den igen, gör en fabriksåterställning!
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| 3GS 32 GPS problem efter uppgr. OS4 | frank | Allt om iPhone | 1 | 2010-08-28 21:11 |
| Problem med MMS efter ios 4.0, 3GS. | MrWinter | Allt om iPhone | 0 | 2010-07-20 23:27 |
| vattenskada | laserpanda | Allt om iPhone | 0 | 2010-04-05 15:14 |
| Kan endast prata i telefon med handsfree eller med högtalare [P.g.a. vattenskada?] | Mothergoose | Allt om iPhone | 0 | 2009-08-28 21:35 |
| wi-fi problem efter jailbrejk | dejevad | Allt om iPhone | 1 | 2009-04-05 19:20 |