![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Tja!
För några dagar sen uppdaterade jag till iOS 5, och allt funkade galant! Men igår började jag tappa signaler och sedan försvann alla staplar och nu har det stått "Ingen Service" i 1 dygn. Jag har återställt den, återställt nätverksinsträllningar, raderat allt innehåll men inget hjälper! Jag har aldrig haft problem med min iPhone 4 och det hände liksom bara så där. ![]() Inget jailbreak, ingen upplåsning eller nå liknande.. Bara en helt "vanlig" iPhone. Någon som har samma problem? eller vet hur man löser detta? ![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Om ej återställning hjälper problemet så lämna in telefonen där den är inköpt och beskriv problemet. Det finns ett STOOOOOOOOOOOORT subforum för iPhone, posta där nästa gång. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Jag har samma problem med min iphone 4 (när jag uppdaterade till ios 5) fast köpte den av en polare. Har googlat i en vecka efter svar men finner inga, bara samma problem som uppstått med fåtal fyror och 3gs mest. Dom uppdaterade också till ios 5 och hade problem. Hände mest med dom som hade Telia, men jag har tele2 så..
Tips som jag hittat fast inte direkt hjälpt mig är att: sätta på/stänga av Flygplansläge Stänga av "Inställningar > Allmänt > Nätverk > 'Aktivera 3G'" Om det finns någon som har samma problem, dela gärna me er ifall ni har samma problem och möjligtvis hittat en lösning, blir tokig! EDIT: Återställning har man självklart gjort, från mobil eller genom dator och inget har hjälpt |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Har ni kollat upp så att telefonen ej blivit spärrad via IMEI?
Denna fråga kan ni behöva svara på, om ni ej köpt telefonen själv i affär/applestore. Många säljer sin iPhone för att sedan anmäla den stulen och spärra den så att de får ut en ny på försäkringen. Som sagt, denna info vänder sig till Er OM ni köpt telefonen begagnat. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Första jag tänkte är att dom blivit spärrade, det är en stor risk med iphone tyvärr när man köper beggat att det kan bli spärrat sådär. Tråkigt värre.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Tillbaka "home" efter låst telefonen?!?!? | _Krizz_ | Apps | 3 | 2011-05-23 14:59 |
| Cydia Repository Errors "Cached Failure" & "apt.saurik.com" | fantal | Allt om iPhone | 0 | 2009-02-14 23:22 |
| ""Program" vill använda din nuvarande plats" | Mr EmCom | Allt om iPhone | 4 | 2009-01-06 20:12 |
| I vilka lägen syns "Carrier"/"Välj nät"-menyn? | LAV | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2008-10-20 20:29 |
| Problem med uppdate på "Weather" och "Stocks" | Nostromo | Allt om iPhone | 2 | 2008-04-04 10:51 |