![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Vad krävs för att ladda sin iphone genom datorn?
Hej
Jag sitter på jobbet nu och behöver ladda min iphone. Jag har tryckt in usb-sladden i datorn, datorn hittar luren men laddar inte. Kan tilläggas att det är Win ME på datorn så jag kan inte installera nya iTunes. Vad göra? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2008
![]() |
Min gissning är att det är en gammal dator om den har Win ME och därmed antagligen USB 1.0. Jag gissar att Iphone vill ha 2.0 för att kunna ladda. Köp en laddare som man sätteri väggen? Finns bland annas hos apple.
Om 2.0: Battery Charging Specification 1.0: Released in March 2007. Adds support for dedicated chargers (power supplies with USB connectors), host chargers (USB hosts that can act as chargers) and the No Dead Battery provision which allows devices to temporarily draw 100 mA current after they have been attached. If a USB device is connected to dedicated charger or host charger, maximum current drawn by the device may be as high as 1.5 A. (Note that this document is not distributed with USB 2.0 specification package.)
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur lång tid tog det för ER att låsa upp genom operatören?? | medzz | Operatörer & abonnemang | 1 | 2010-03-19 16:33 |
| Problem för datorn att hitta iPhone | DivAnnie | Allt om iPhone | 5 | 2009-06-22 01:41 |
| Ladda parlino genom iphonen? | asus08 | Allt om iPhone | 4 | 2009-04-08 15:40 |
| Nu kan du unlocka iphone 3G utan cidya eller installer direkt genom datorn | De Rossi | Upplåsning och jailbreak | 22 | 2009-01-15 08:40 |
| Internet genom datorn | perk | Allt om iPhone | 0 | 2008-07-13 11:52 |