![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Apple-serverr nere?
uppdaterade Min ip 3gs till ios5 och den är atm inte jailbreakad.
När iphonen under "installationen" bad om sim-kort så stoppade jag in ett orginalsimkort (TRE) och efter att luren laddat några minuter så får jag ett meddelande som säger: "Iphonen kunde inte uppdateras just nu eftersom aktiveringsservern inte är tillgänglig för tillfället. försök aktivera genom att ansluta iphone till iTunes eller försök igen om ett par minuter" jag har testat flera gånger båda idag och igår men får samma meddelande om och om igen. iTunes säger att det inte finns något installerat simkort i iphonen. Jag vet att simkortet funkar och inte är trasigt då det funkar i andra telefoner. Jag stoppad även i ett comviq kort bara-för-att och jag fick även då samma meddelande. Vad är det för fel? är en server verkligen nere och vet någon då hur lång tid det tar innan den är uppe igen? - det bör ju inte ta så lång tid för apple att fixa det... Om det är något annat, vad kan jag då göra? tack så mkt för er tid |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Har du testat på en annan dator?
Kan ju tänkas att det är nå temporärt fel hos din isp eventuellt. För jag personligen kan säga att igår kväll (21-tiden) och idag (15-tiden) har gjort återställningar på två olika telefoner i mitt hem och har inte haft något problem med att få kontakt med Apple's servrar. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Om jag uppfattar ditt inlägg rätt (eller så läser jag fel?) så tar du alltså ur simkortet när du installerar iOS5 och sen stoppar i det när det frågar efter det? Eller böt du från ett simkort till ett annat (3) när du nämner det i det första stycket? Om du nu installerar utan simkort och stoppar i det under tiden så gör du fel.. (?)
Tänkte om det kanske var något sådant som gör att det inte funkar för dig!
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
[QUOTE=Miche;95422]Om du nu installerar utan simkort och stoppar i det under tiden så gör du fel.. (?)
[QUOTE]Jag har ett och samma simkort i under hela installationen ![]() [QUOTE=muffins;95421]Har du testat på en annan dator? [QUOTE] testade precis på en annan dator men får exakt samma meddeleande ![]() ´Högst upp i vänstra hörnet på iphonen där operatör brukkar stå stod det igår under installationen "ingen service" idag står det "söker..." men det bör inte vara något fel på simkortet :S ... testade även återställa och köra om allt men hände samma sak ![]() Senast redigerad av jag11 den 2011-10-21 klockan 09:33. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| apt.saurik.com nere? | vossen | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2011-05-24 19:47 |
| är det någon här som man kan förväntas möta nere på dreamhack imorron | RoQua | Off-Topic | 10 | 2010-06-21 04:22 |
| Vägrar ansluta! (TRE's nät nere?) | ridde | Allt om iPhone | 0 | 2009-08-20 18:08 |
| Cydia Ligger Nere? | Pear | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2009-02-03 07:11 |
| Gul fläck nere i höger hörn | Cupid | Allt om iPhone | 1 | 2008-04-20 16:03 |