![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Bytte display på iphone 4 blir kokvarm
Hej allihop.
Bytte display på min iphone4 efter vatten skada. Nu blir min telefon kokvarm och batterit tar snabbt slut. Två till tre timmar bara. Någon som vet varför? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Ja mest troligen en vattenskada kvar, du har antagligen inte försökt rengöra/torkat den riktigt noga.
Prova att stoppa den i okokt ris t.ex över ett par dagar, helst ska luren vara isärskruvad så logickortet är löst och även se till så ris skymmer alla ställen så det kan dra åt sig minsta lilla fukt och vatten. Vid vattenskada så skall man ALLTID se till att mobilen torkar så mycket det bara går innan man ens försöker sätta på mobilen, för då kan kan det vara kört.. Tålamod är viktigt! Har du tur så kan de gå att lösa fortfarande. Men se till att INTE sätta på telefonen eller ha den på nu när du vet om problemet som du beskriver, inte förens du kör den i t.ex okokt ris. Låter kanske konstigt, men ris drar åt sig vatten jättebra! Helst sånt där 3minutersris då det drar åt sig mer än 20minutersris hehe.. Fast låt den stå i ett par dagar dock, helst 2-3.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Bubblor i display iPhone 3GS | flelix | Allt om iPhone | 10 | 2010-02-15 22:09 |
| Behöver original display till iphone. | Akilles.Akilles | Tillbehör & reservdelar | 2 | 2009-12-31 15:55 |
| iPhone 3G 16GB (olåst från GB) säljs om priset blir det rätta.. | r_o_n | Köp & Sälj | 4 | 2009-08-02 11:28 |
| Blir vit iPhone smutsig? | Maker | Allt om iPhone | 12 | 2009-06-13 04:52 |
| Problem uppstog nr jag bytte från PC till MAC | frieesh | Allt om iPhone | 4 | 2008-06-05 08:09 |