![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2011
![]() |
3Gs - Proximity sensor fungerar ej efter byte till vit framsida/digitizer
Hej!
När min framsida gick sönder på min iPhone 3Gs, så bestämde jag mig för att byta till en vit framsida med digitizer, som jag skickade efter från Ebay (ej original). Nu när jag har bytt till den vita framsidan, så fungerat allt klockrent, dock inte proximity sensorn. När jag ringer ett samtal, så slocknar inte skärmen som den ska och då finns ju risken för att lägga på eller komma åt högtalaren osv. Har provat 3 olika proximity sensor-kablar utan någon framgång. Har googlat omkring och försökt hitta anledningen till felet och hittade då en sida där de påstod att det är färgen på glaset som gör att proximity sensorn inte fungerar som den ska. Själva "hålen" för proximity sensorn sägs vara för mörka, så jag fick ett tips att "skrapa" litegrann på insidan av glaset, men det fungerar inte ändå. Har dock sett att flera helvita 3Gs har sålts på tex. tradera.com och då undrar jag om proximity sensor verkligen går att få att fungera med en vit framsida? Någon som har en helvit 3Gs eller har bytt till en vit framsida som kan hjälpa mig? Väldigt tacksam för svar! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Det är som du säger. Vissa glas (då oftast kopior) är för mörka.
Var det endast glaset du bytte eller fick du med en helt ny ram också? Det ska inte vara några problem med proxomitysensorn på vita framsidor. Kontakta honom du köpte glaset av på ebay och be om ett nytt glas.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Vita glas finns ju inte som äkta apple, annars hade jag köpt ett sådant.
Köpte två olika, en med glas och en annan med glas och ram och jag får inte någon av dem att funka. Köpte dem av olika säljare. Har bytt glas på flera andra iphone 3g/3gs och då har det inte blivit något problem med proxomitysensorn. Då har jag dock bytt till svarta glas (ej original). Börjar bli lite smått galen nu av allt provande fram och tillbaka. Senast redigerad av tyrckfel den 2011-11-01 klockan 19:24. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Ok jag förstår.
Tyvärr så har jag ingen direkt lösning. Men jag ska kolla upp det. Kul att du också är från Hudiksvall! ![]()
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Är du från Hudiksvall? :O
Fick hem en tredje vit digitizer med ram idag som jag genast prövade. Samma sak IGEN. Men denna gång så blinkade lcdn till några gånger, alltså slocknade, tändes, slocknade, tändes och sedan slocknade tills samtalet las på. En sak jag tänkte på när jag fick den nya var att den såg inte alls ut som de andra jag provat med. Hålen var mycket mörkare på den nya. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Ja, nästan. Iggesund.
Men bor i Köpenhamn nu. Det verkar ganska kört med dedär vita glasen. Får du in nya av dem du köp av?
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Är alla glas du bytt till varit endast glaset?
Kan det vara något fel på din sensor? Kan den ha gått sönder under reparationen?
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Va Bra!
Var det din sensor eller glaset tror du? Kanske satt sladden lite dåligt?
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Bytte inte sensorn, så den borde ju ha funkat hela tiden.
Använde samma glas, som inte fungerade tidigare. Sladden satt bra både innan och efter. Men! Jag "tryckte ner" skärmen ordentligt denna gången. Det har jag inte gjort tidigare, då jag bara skulle testa om den funkade. Kan det verkligen ha varit så enkelt att skärmen måste vara riktigt på plats? |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Alla musikfiler är borta efter hårddisk byte | lotber | Allt om iPhone | 2 | 2011-10-07 10:08 |
| Iphone vill ej ladda efter byte av start knapp | Starfeldt | Allt om iPhone | 4 | 2011-09-18 22:51 |
| S: DIGITIZER & Ram för Iphone 3GS - 1kr | bjogum | Köp & Sälj | 0 | 2011-01-10 11:09 |
| Homeknapp fungerar ej efter byte av bakstycke | gaggo | Allt om iPhone | 5 | 2010-06-22 20:57 |
| Mobilen fungerar inte efter flightmode | chrisze | Allt om iPhone | 7 | 2010-03-10 21:07 |