![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Befree4iphone problem
Hej
Jag har ett jättebra program som heter Befree4iphone som gör att jag kan fjärrstyra min dator med iphonen, men nu har min gamla router gått sönder och jag har fått en identiskt ny router, men nu funkar programmet inte längre trots att jag gjort dom rätta inställningarna, och framförallt port forwarding. Har inga problem att surfa wifi med iphonen så det är inga problem för iphonen att "samtala" med routern, men just Befree4iphone-programmet vill den inte kännas vid. Det jag varit inne och ändrat på är Access list (där jag angett iPhonens MAC-adress) och port forwarding (där jag angett Befree4iphone som program och IP-adress och portnummer) Routern är Netgear CG3100 Ngn som är lite nätverkskunnig kanske kan hjälpa mig för det vore kanon om jag kunde få igång programmet igen. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
det är mycket som kan ändras när du byter till ny router
Dubbelkolla datorns ip adress port nr som ska vara öppen Protokoll (TCP UDP ?) Se att porten är öppen mot din dator. Hemma när du sitter på samma nät altså surfar från wlan så ska det fungera utan att du behöver öppna några portar portöppningen är bara för externtrafik från internet och gör att du kan fjärstyra din dator via 3g när du inte är hemma. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Vet inte riktigt hur jag ska kunna kolla att allt stämmer, jag har gjort inställningarna som man får från Befree4iphone så jag vet inte varför det inte funkar.
Körde ett program som heter Currports som kollar vilka portar som är öppna och då visade den just porten för Befree4iphone, så porten verkar ju vara öppen men jag får det inte att funka på iphonen, mkt mysko! Senast redigerad av krilleric64 den 2011-11-02 klockan 21:11. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|