|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Kaos
Jag köpte en iPhone begagnat här om dagen och har under hela min vakna tid sedan dess försökt klura ut detta men jag lyckas inte...
Mobilen är en iPhone 3gs som från början hade operativsystemet iOS 4.3.3. Enligt förra ägaren var den tidigare låst till Telia men har jailbreakats. Jag försökte radera alla data och inställningar direkt i mobilen utan iTunes vilket jag nu efteråt insett var ett mycket dåligt alternativ för en jailbreakad telefon. Mobilen fastnade helt p.g.a jailbreakern. Därefter för att försöka rädda mobilen försökte jag återställa den i iTunes istället. Jag kopplade in den i iTunes och var då tvungen att uppdatera programvaran. Efter att programvaran var uppdaterad stod det i iTunes att det inte kunde fortsätta eftersom att jag inte hade något simkort i mobilen. Jag antog att det var för att jailbreakern försvunnit och att jag hade i ett simkort från fel operatör. Jag köpte då ett nytt simkort från Telia, vilket enligt den förra ägaren ska ha varit det den innan jailbreaken varit låst till, och provade igen. När jag då kopplar in den i iTunes, med rätt simkort, står det fortfarande att mobilen inte har något simkort i. Det jag fått höra när jag frågat runt lite är att det då förmodligen inte går i och med att jag uppdaterat mobilen till iOS 5.0 och att min mobil inte kan hantera det. Kan det stämma? Vad ska jag göra? Jag kan ju inte nedgradera eftersom att mobilen inte går att koppla till iTunes? TACKSAM FÖR ALL HJÄLP JAG KAN FÅ! ![]() Senast redigerad av sarahstrage den 2011-11-04 klockan 22:23. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
![]() Har provat... Satte i simkortet i en annan mobil och stängde av pinkoden därifrån. Fortfarande samma problem... |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Itunes installation kaos | jocce98 | Allt om iPhone | 5 | 2009-09-11 11:12 |