![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
En stor varning
Köp inga iPhones på Tradera eller på Blocket.
Jag köpte en i april som jag sen hade i min ägo till början av maj och den funkade bra då den var jailbreakad och upplåst. Nu så vart jag kallad på polisförhör som misstänkt internet bedrägeri och häleri då den tydligen blivit polisanmäld som stulen under tiden jag sålde den eller när jag skickade den. Det är obehagligt då jag inte vet hur det kommer gå men jag nekade till detta då den fungerade för mig och jag har inte haft vetskap om att den var stulen. Jag har iaf lärt mig att i framtiden bara handla telefoner av sådana man vet historiken på. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Finns inget i dagsläget som heter köp i god tro längre. Men att totalt döma ut blocket och tradera generellt och säga att man inte skall köpa därifrån är bara dumt gjort. Man kan köpa bäst man vill på tradera och blocket bara man är noga med att få kvitto på köpet samt att ett köpeskvitto mellan köparen och säljaren upprättas. Gör man inte detta så får man stå för sin egen dumhet. Med ett kvitto på varan man köpt och ett köpeskvitto mellan köparen och säljaren så har man en bra grund att stå på och kan slå bort alla anklagelser om bedrägeri/häleri när man har varan/skall sälja varan. Om man får tolka din text fritt så verkar det som om du ej tog/fick kvitto på produkten eller ens gjorde ett köpeskvitto mellan dig och säljaren. Man ska även vara noga att be om id-kontroll också när man genomför ett begagnat köp. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Jag fick inget kvitto av säljaren och det var via Tradera som affären gjordes upp.
Jag har alltid litat på folk men det är det slut på nu. Jag ska försöka tala med Tradera och se om jag kan få ut uppgifterna på den jag köpte av. Det har ju gått så lång tid att man inte har kvar vinnar mailet och man inte kan söka på Tradera efter auktions nr tyvärr. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Tala med Tradera du, men jag kan säga att det är döfött att Tala med Tradera personligen när det gäller att få ut uppgifter. Det du måste göra är att göra en polisanmälan, och DÅ kommer de börja kunna lämna ut uppgifter, men inte till dig utan till polisen. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPad Apple stor us | Belkin | Allt om iPad | 3 | 2010-08-18 23:22 |
| STOR bild på displayen när någon ringer? | 2crueal4u | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-03-03 17:05 |
| Stor skillnad mellan 3G och 3GS? | edvildo | Köpa iPhone | 8 | 2009-12-25 11:35 |
| Stor F1 Olycka! | Äppelphone | Off-Topic | 2 | 2009-08-27 21:46 |
| Hur stor är risken att tel blir låst? | releaser | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2008-09-10 23:44 |