|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Hjälp!
Hjälp! Jag har idag köpt en ny iphone 4s, hade en 3gs tidigare. När jag aktiverat telefonen fick jag frågan "ny iphone" eller kopiera från x" och jag mitt nöt valde ny iphone och nu får jag inte tillbaka all information jag hade i min 3gs (appar, bilder, kontakter, sms etc). Jag fick hjälp från Telenor att trycka på återställ i itunes men då jag råkat trycka på knappen synkronisera innan var ingenting sparat. Är det någon som vet om jag kan få tillbaka all mitt gamla från 3gs:en? Väldigt tacksam för svar!
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Om du väljer att återställa kan du välja en tidigare säkerhetskopia då iTunes återställer telefonen. Varje gång du synkat din telefon med iTunes gör den en säkerhetskopia. Jag antar att du har synkat din 3GS vid ett flertal tillfällen.
Om du i iTunes väljer "Redigera" högst upp i menyerna och sedan går ner till "Inställningar" och väljer "Enheter" borde du få upp en lista med tidigare säkerhetskopior. Har du kvar din gamla 3GS? |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Tack för din hjälp! men även där är det endast gårdagens synkronisering som finns med (ej den jag gjorde innan telefonen byttes tidigare samma dag). Det finns dock en knapp nedan som heter "återställ synkroniseringshistorik" kan jag få fram gamla synkningar om jag trycker där?
Jag har kvar 3gs men valde att ta bort allt från den innan jag bytte teléfon så telefonen är helt rensad (den var dock inte ikopplad till dator när jag gjorde det). |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Jag kan ha fel men om du ansluter din "gamla" 3GS till iTunes, borde du kunna välja att återställa till en tidigare säkerhetskopia där allt finns med.
Då har du (om jag har rätt) gjort det har du fått tillbaka allt på din 3GS. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Dina gamla säkerhetskopior från din 3GS borde ju finnas kvar. Vet inte om det skulle hjälpa att stoppa in något annat SIM-kort i din 3GS och ansluta den till iTunes. tänkte att om du då väljer att återställa från en tidigare säkerhetskopia borde du kunna få tillbaka allting.
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
Du ska trycka på säkerhetskopia och ingen synkroniseringshistorik..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|