![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Ingen hör mig!
Jag har fått problem med min iPhone 4. Ingen hör mig när jag ringer med den, oavsett om jag använder handsfree eller inte, och oavsett om jag ringer upp eller blir uppringd. Det konstiga är att det funkar utmärkt att spela in röstmemon. Någon som har liknande problem?
Tyvärr är min telefon 1 år och 2 månader gammal, och garantin har tyvärr gått ut. Och Apple vill inte reparera, endast byta ut min telefon till en kostnad av 1995 kr. Jag vände mig därför till en icke-auktoriserad smartphone-reparatör som tyvärr inte heller kunde reparera telefonen. Han menar att felet troligtvis ligger i moderkortets styrchip(?). Han hade hört om problemet från väldigt många iPhone-användare, och menar att det kanske kan gå att häva köpet om man kan få problemet att räknas som ett "känt fel". Vet någon hur man går till väga för att häva ett köp på grund av "känt fel"? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Vi i Sverige har väl alltid 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.........
Niklas
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
Tyvärr så är det väldigt svårt att få rätt. "När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början." / KO
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Ta med dig en utskrift av denna till det ställe du köpt telefonen:
Fel på vara - Konsumentverket Och be Alltid att få prata med chefen. ------ Några viktiga stolpar : Köparen kan kräva att varan repareras (avhjälpande) eller byts ut mot en ny likvärdig vara (omleverans). Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, få ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Häva köpet Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan. För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet. ------- Uj vad många butiker som rödflaggar så fort de får syn på mig, svartlistad lite varstans - det skiter jag i Bara för att jag brukar hävda mina rättigheter som konsument. Tycker själv bara att rätt ska vara rätt. ![]() Niklas
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ingen Service | Devildriver | Operatörer & abonnemang | 1 | 2011-07-18 12:53 |
| Ingen mottagning/täckning/ingen service efter upplåsning. | PuckoLine | Upplåsning och jailbreak | 17 | 2011-02-25 04:14 |
| ingen service | hardboy | Operatörer & abonnemang | 6 | 2010-09-06 16:54 |
| ingen service | superbird | Allt om iPhone | 3 | 2010-05-02 09:58 |
| ingen service | LuDii | Allt om iPhone | 3 | 2010-04-04 01:22 |