Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-12-01   #1 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Aug 2010
SpArRoW är karismatiskt upptäcksresande
Fuktindikatorn är rosa efter en olycka men telefonen funkar helt okej

Hejsan

förlåt om det är lite rörigt är väldigt dålig på att skriva texter.

Gände en olycka i lördags när jag var på fest hade telefonen med ett case mate skal på bordet med skärmen neråt sen råkar jag spilla ut ett glass med Juice över den, Torkade av fort som f*n och stängde av, fast den startade om sig efter jag stängt av den sen när jag kom hem på natten la jag den i ris.

Sen har den legat där tills nu tog upp den, kollade i botten den var rosa då jag endast haft denna i 1 månad en utbytesenhet, fast den funkar helt ok kunde tänka mig att micken eller högtalaren gick åt skogen.

Fast allt funkar en kompis ringde och det lätt ok dock hörde jag mig själv och det var lite dåligt ljud men sen när jag ska höja volymen så märker att den inte funkar kommer upp ringsignal och luren fast ingen bar under?

inte märkt något annat fel har endast haft den igång en kvart men nu till frågan vad ska jag göra?

ska jag lämna in den ifall den skulle gå sönder i framtiden? har 2 månader kvar på garantin isånfall vad ska jag då säga är fel? och ifall de säger att den är fuktskadad och att jag måste betala nånting som är sönder inuti går detta att neka då jag endast haft den en månad och typ säga att jag inte använt den så mycket endast inomhus eller är detta kört?

Eller ska jag ta det på hemförsäkringen drulle? fast då den inte är sönder utan funkar helt ok hur ska man gå till väga? då jag inte tänkt att köpa nån ny förrens 5 kommer.

MVH SpArRoW
SpArRoW är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-01   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Först och främst, du gjorde helt rätt i att göra som du gjorde, stänga av, torka och sen lägga i ris över minst en natt (helst ska man ha den i ris ca 48-72 timmar för att vara säker på att få ut all fukt).

Garantin kan du glömma med en gång i och med att sensorn utlöst sig!

Enda chansen du har till att du kan lämna in den för garanti är om t.ex skärmen eller baksidan går sönder och ENDAST har en(1) spricka. Vilket inte är så troligt..
För något annat kan jag inte tänka mig att garantin täcker då fukt oftast dödar hårdvaran.

Det bästa du har att göra är att vara ärlig om du går till en butik och ska gå för garantiärende och hoppas på det bästa, jag har faktiskt hört om flertalet kunder som varit ärliga med att dom råkat spilla något över luren och därmed har karman vart på deras sida så att säga.

Jag skulle ta det på drulleförsäkringen om du har sådan, direkt, även om den inte är trasig så har det ju hänt en olycka som i många fall slutar med att luren fungerar sämre och sämre..

4S = iphone 5, men jag gissar att du menar på att köpa ny när 6e generationens iphone dyker upp nästa år.

Ärlighet kommer man oftast långt med btw. För vissa saker är alldeles för lätta att genomskåda för servicepersonal bland annat, t.ex vattenskada!
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-02   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

Okok tack för hjälpen men kan man ta det på drulle även om den inte är sönder? nu har det märkts mer och mer den går inte och stänga av och den reagerar inte på docken fick dra ut och trycka i laddningen 4 gånger innan den reagerade tror jag annars lämnar in den på telenor och säger som det är endast haft den en månad fick en ny på garantin för 1 månad sen :/ får väl lämna in den och säga som det är men nån som har en aning om vad en ny kostar? då jag fortfarande går i skolan och ekonomin inte är så bra.

tack för åsikterna
SpArRoW är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-12-02   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
skosulalukt är karismatiskt upptäcksresande
Hej, kanske en dum fråga. Skulle vilja veta hur mycket ris man skulle behöva ha om det skulle hända en själv nån gång?
skosulalukt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-02   #5 (permalink)
Medlem
Omtalad

10-20 kg kanske
SpArRoW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03   #6 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av skosulalukt Visa inlägg
Hej, kanske en dum fråga. Skulle vilja veta hur mycket ris man skulle behöva ha om det skulle hända en själv nån gång?

Tillräckligt med att täcka över hela telefonen och lite till. Alltså max 1kg
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta