![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Synka min iPhone 4 med Mac!
Jo inget problem att synka direkt men på min stationära pc när jag kopplar in iphonen så finns allt där dvs musik ringsingnaler m,m.Men kopplar jag upp mig på min Mac (som jag köpte igår är alltså helt ny värd för mig) så när jag synkar med iTunes så kommer det inget musik m,m i mac iTunes hänger ni med?Hur för jag över all info från iphonen till Mac iTunes?
Med vänlig hälsning, Danne. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Det gör du inte..
Man har alltid en huvuddator där all musik och film finns, resterande saker dock går alldeles utmärkt att synka på alla andra datorer i princip. Varför det är så är för att du inte skall kunna piratkopiera och åka hem till polarn och ladda upp alla musik du har till honom om du förstår. Så du får föra över allt sånt via usb-minne eller extern hårddisk alternativt internet. Hade blivit precis samma dilemma för dig om du köpt en windows dator också.. bara så du vet och inte skyller på att det är en mac hehe ![]() Hoppas mitt svar hjälper dig.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Precis
![]() Jajjemänsan! Förutsatt att du inte köpt låtarna via itunes då är det lite annorlunda tror jag, har aldrig köpt en låt via itunes men vad jag vet så skall det dyka upp även på itunes om du loggat in med ditt konto och auktoriserat datorn i itunes.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Vet inte hur det är med iPhone, men med iPod kan man faktiskt flytta låtarna till datorn, Windows såväl som Mac. Dock ligger låtarna i en hel hög med mappar. Mapparna innehåller kanske 3-4 låtar styck o dessutom heter både mappar o låtar nåt i stil med KJPEBVA.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ok men låt oss säga att den datorn som man har som huvud dator till iphonen kraschar eller att man helt enkelt vill byta huvud dator kan man inte göra det eller?Måste man registrera den som ny telefon på den datorn man vill ha som huvud dator?
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Är kass på detta med datorer men hur/var ska jag kopiera all info från iphonen?När jag nu stoppar in iPhonen i macen så finns ingen info alls från iphonen.Får inte fram en bild eller musik m,m men det är alltså det jag ska kopiera till den då?Men hur gör jag detta?
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Jag talade om när du skulle byta dator. Då måste du ta informationen som består av bilder/musik/etc från datorn och lägga in det på den nya datorn på samma ställe. |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Vet inte hur jag ska kunna förklara det för dig.. Har försökt så enkelt som möjligt med mina förklaringar så får hoppas att nån annan här på forumet kan hjälpa dig istället. Lycka till. |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Du kan ta dina mappar i "gamla" datorn (bilder, musik etc), kopiera in det på antingen en usb-sticka eller en bärbar hårddisk. Sen kopplar du in stickan/hdd på din "nya" dator o kopierar över de mapparna dit du vill ha dom.
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Jag pratade om hur du går tillväga när du skulle byta dator och kunna fortsätta synka samma saker. |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| HJÄLP! Att synka iPhone | Nollan | Upplåsning och jailbreak | 18 | 2010-12-30 13:12 |
| Synka ipad och iphone | Belkin | Jailbreak | 1 | 2010-08-09 12:55 |
| kan ej synka iphone mot itunes | ippa | Allt om iPhone | 3 | 2010-01-29 22:46 |
| hjälp med att synka iPhone | idaaah | Allt om iPhone | 2 | 2008-11-09 19:49 |
| Går inte att synka iPhone > iTunes | RichardW | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2008-09-25 19:19 |