![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2011
![]() |
iPhone "stör ut" mailprogram?
Mail (telia) fungerar utmärkt i min iPhone, iPad och mac-dator. Nu har jag också (julklapp!) en PC. Där fungerar det utmärkt i telias webmail. Men inte i mailprogram!! Har provat flera olika (Live Mail, Thunderbird,...) men det funkar helt enkelt inte. Den vill ha användarnamn och lösenord för den tycker att något av det är felaktigt - vilket det inte är. Ibland fungerar den, korta stunder, men säg 95% av tiden fungerar den inte. Jag har i Live Mail lagt in både mitt och min frus telia-konto; hennes fungerar klockrent (hon har inte iPhone utan en androidmobil, men på den, hennes PC och hennes iPad fungerar det klockrent) men alltså inte mitt!
Så; jag kommer till slutsatsen att det enda som skiljer mellan henne och mig är att jag har en iPhone. Kan iPhone "störa bort" Mail på windows på något sätt? Någon som varit med om något liknande och/eller vet vad man kan göra? [De felmeddelanden jag får är 0x800CCC90 och 0x800CCC92. Jag har vänt mig till supporten för Live Mail som säger att det måste bero på portar på PC, eller på säkerhetsval, men det gör det inte.] |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Enkelt, prova stäng av iphonen, men skulle tro att de inte är problemet.
Hur många anslutningar kan du ha till mailen samtidigt? Kanske det finns ett problem där om Telia nu vart så "dumma" att dom satt en gräns.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Har istortsett gjort allt med iphone 2g men det står fortfarande "Ingen Service" | tempertramp | Upplåsning och jailbreak | 18 | 2010-04-09 23:26 |
| Cydia Repository Errors "Cached Failure" & "apt.saurik.com" | fantal | Allt om iPhone | 0 | 2009-02-14 23:22 |
| ""Program" vill använda din nuvarande plats" | Mr EmCom | Allt om iPhone | 4 | 2009-01-06 20:12 |
| I vilka lägen syns "Carrier"/"Välj nät"-menyn? | LAV | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2008-10-20 20:29 |
| Problem med uppdate på "Weather" och "Stocks" | Nostromo | Allt om iPhone | 2 | 2008-04-04 10:51 |