![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
iPhone 4s (blir varm och drar mkt ström)
Hej alla Apple-vänner.
Jag har sedan iPhone 3g kom velat ha iPhone men velade väntade på 3gs och när den kom så ville jag vänta på 4an och när den kom så ville jag vänta på 4s men nu äntligen efter mycket om och men köpte jag en 4s. Så jag är ny så ni får ha överseende om jag kommer med dumma frågor! ![]() Fråga 1: Jag ladda den Bandit Rock appen igår och lyssnade på den idag på jobbet men den drog förvånansvärt mycket ström typ 10% per timme kanske? Är det normalt? Drar den mindre batteri om man har egna låtar som man har överfört från datorn? Fråga 2: Dagen efter jag köpte mobilen höll jag på och surfa med den och spelade Wordfeud och då blev den jätte varm nere på högra kanten samt lite på baksidan. Sen idag när jag lyssnade på Radio (bandit rock) så kände jag i fickan att den blev varm igen. Dock den här gången var den mindre varm och den var varm över helatelefonen. Är detta normalt eller har jag fått måndags ex? Tack på förhand och god fortsättning! MVH |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
På fråga 1:
Ja det drar mindre ström om du har låtarna lokalt på telefonen istället. För just nu så streamas låtarna över nätet och du måste således använda internet och har troligtvis även 3G-anslutning. Fråga två kan jag ej svara på. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Fråqga1: fullt normalt om du använder 3G/wifi för att streama.
Fråga2: hur definierar du varm? Underlättar att svara på frågan åt dig då ![]()
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tackar er båda för snabba och bra svar till den första fråga och nu i efterhand så låter det ju rätt logiskt! :$
Miche: Första gången va den riktig varm!!! Då var den på laddning samt spelade jag Wordfeud. Svårt att säga hur många grader.. hehe Andra gången var den inte så jätte varm men tillräckligt varm för att jag skulle märka av det när jag hade luren i byxfickan om det hjälper ![]() MVH |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
Om det blir så i fortsättningen så skulle jag se över med att få den utbytt då jag vet att det finns fall där batteriet gått sönder pga hårdvarufel.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
När iPhonen blir "för" varm så ska där komma upp en varning, har hänt mig när iPhonen legat i solen ett tag men du har alltså inte fått någon sån varning ?
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Var inne där jag köpte luren ifrån. De sa att jag skulle skicka den på service om den blev "för"varm igen.
Spjonky: nej det dök aldrig upp nån varning. Kanske beror på att varmen kom från själva telfonen och inte utifrån så att säga.
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Verkar vara som om du inte uppnår deras maxgräns för att trigga det meddelandet. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
aha! ok! Då vet jag de!
En till fråga. Förut hörde man att man inte skulle ladda mobilerna om de hade batteri kvar, och att man skulle ladda ur dom ordentligt före man ladda dom. Men hur är det men min iPhone 4s? Kan jag ladda den på natten fast fast den har 40%? eller försämras batteriet?
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Tydligen vanligt med varma 4S
Dom verkar bli varmare än 4-an bara vid vanlig användning, och ännu varmare om man laddar samtidigt. Dock är dom jag känt på inte "ohälsosamt" varma. Det verkar tvärtom ganska vanligt om man ska lita till de enheter jag känt på...
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Varm iPhone 4s | Majk72 | Allt om iPhone | 5 | 2011-11-24 08:37 |
| Vad drar Mb i min 4:a när jag sover? | Kurt | Allt om iPhone | 2 | 2010-11-13 12:03 |
| Strålar iPhone 3GS hela tiden vid Internetdelning? | anna_32 | Allt om iPhone | 3 | 2010-07-17 00:35 |
| iPhone 3G 8 GB: Displayen drar åt gult i nederkant | iPhonevarg | Allt om iPhone | 3 | 2009-10-01 10:33 |
| Apps som drar fördel av 3.0 | hampe10 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2009-06-27 19:49 |