![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
mobiloperatören registrerar flera sms när jag skickar ett...
Har en Iphone 3gs som är upplåst "på riktigt" av Telenor. Den är uppdaterad till IOS 5.0.1. Nu har jag Tele2 som operatör, och sisådär varannan gång jag skickar ett sms så registrerar Tele2 det som 2 eller 3 stycken. Jag har pratat med mina vänner dit jag skickat smsen och dom har bara fått ett. Tele2 hävdar att det är inget fel hos dom, utan det måste vara fel på min telefon. Är det någon som har hört talas om detta? Jag tycker det låter konstigt, om felet hade legat hos telefonen så skulle ju mina vänner ha fått flera sms...!?
Tacksam för svar av proffsen här! ![]() |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Ja antagligen skriver du fler än 160tecken vilket motsvarar ett sms, skriver du 161 tecken =2sms, skriver du 321tecken =3sms
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Jag är fullt medveten om att det blir fler sms om man går över 160 tecken, och det är inte fallet hos mig. Även vid väldigt korta sms på bara ett par ord så registreras det ibland 2-3stycken...Alla dessa "enkla" förklaringar har redan Tele2s kundtjänst försökt berätta för mig, men jag är inte en person som ställer frågor som man enkelt tar reda på själv. Utan jag söker här mer efter om någon har hört talas om att det skulle kunna vara så att det hos vissa Iphones skulle finnas det här felet som Tele2 försöker säga...Att det är fel på min telefon istället för deras nät/system eller vad det nu är...
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Ok.
Det jag skulle prova i nästa steg är att stoppa ditt kort in i en annan mobil(helst en "dumtelefon") och se om den fortfarande gör samma sak, då kan vi utesluta det ena eller det andra! Vore ju intressant om Tele2 blåser sina kunder på dessa småkostnader, blir stora summor om man tar ihop allt från alla kunder som betalar per sms..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [S] Registrerar ditt UDID 20;- iOS 5 beta | spoonerstreet | Köp & Sälj | 3 | 2011-07-24 21:59 |
| BiteSMS stängs ner när jag skickar SMS, men SMSet skickas! | utalker | Upplåsning och jailbreak | 13 | 2011-02-26 12:55 |
| Flera fel på Iphone | Erfio | Allt om iPhone | 7 | 2010-12-28 21:08 |
| Ha flera kontaktlistor? | KloN | Allt om iPhone | 4 | 2009-08-15 10:26 |
| Flera kategorier! | Laveryd | Allt om iPhone | 3 | 2008-04-19 22:41 |