![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Iphonedelivery / Skicka flash sms?
tjena har försökt att hitta ett sätt att skicka flash sms från min iphone 4 ios 5
men hittar inget har provar iphone delivery men får inte det att funka ngn som vet ett program? mvh Eddan Senast redigerad av ssnd den 2012-01-16 klockan 11:51. Anledning: Byte rubrik |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om det är meddelande som dyker upp direkt på skärmen du menar, så går det med iOS5 och delivery report. Se dock till att inte använda dig av iMessage när du gör det.
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Moderator
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
Kan man aktivera delivery reports direkt i inställningarna? Jag får nämligen inte iPhonedelivery att fungera, så fort jag installerar det så är det vissa appar som inte går att starta, dom bara blinkar till och stängs av. Bland annat sms-appen buggar massor och går knappt starta. Jag har provat det mesta för att få det att funka, både avinstallerat och ominstallerat det. Hard reboot efter installation. Kört ny jailbreak och installerat men det verkar inte gå igång ändå. Versionen jag försöker med är iPhonedelivery 0.3.8.10 Mvh
SSND - Samma Skit Ny Dag... iPhone 4 / 5.0.1 Jailbreak / redsn0w Läs Forumets regler innan du postar! Senast redigerad av ssnd den 2012-01-08 klockan 13:45. |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Visserligen har jag bara provat det på 5.0.. men har svårt att tro att det ej skulle fungera på 5.0.1. Jag ska forska i det, och återkommer.
Edit: Är det denna repon : http://iphonedelivery.advinux.com/cydia ni hämtat det ifrån? Edit: Läste nu att, grundaren Francois kommer börja felsöka i slutet av denna månaden. Så håll ut.
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2012-01-08 klockan 14:35. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Japp, den repon
![]() Problemen uppstod då untethered jail kom till 5.0.1 innan dess funkade det fint med 5.0 Ok, då pågår felsökning, bara vänta ![]() Tackar!
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Hej!
Jag uppdaterade till iOS 5.0.1 idag, och jailbreaka min Iphone 4, JUST FÖR DENNA FUNKTIONEN!!! Fan då. Får hålla koll i tråden tills det fungerar. Räcker det med att man lägger in källan? Sedan laddar ner de tre olika sakerna som finns under "källan"... Jag har gjort detta - men ser inget nytt, någon stans? Bara under SBSettings, där finns det något om Ipgone delivery? |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Till alla er som använder iPhoneDelivery,
här kommer lösningen vi alla väntat på! Det har sen redsn0w släppte sin untethered jailbreak till 5.0.1 blivit en konflikt i något som heter launchctl´men detta är nu fixat! För att få fungerande iPhonedelivery, gör såhär: -Starta Cydia och leta reda på ´Corona 1.0-5´ -> Installera detta paket -Välj, Sköta -> Källor -> Ändra -> Lägg till : iphonedelivery.advinux.com/cydia/ -När du befinner dig i ´Källor´ tryck då på sourcen för iPhonedelivery -Väl där, välj och installera paketet : com.guilleme.iphonedelivery 0.5.2-25 LETA INTE REDA PÅ iPhoneDelivery VIA SÖKFUNKTIONEN I CYDIA UTAN TA DEN SOM LIGGER I SOURCEN Efter detta, Respring i Cydia samt Reboota enheten genom att trycka home-power tills äpplet dyker upp igen. Du hittar iPhonedelivery i : Inställningar -> Meddelanden -> Leveranskvitton Du kan eventuellt få reboota telefonen ytterligare en gång efter att ha gjort inställningarna! Lycka till!!! Mvh
SSND - Samma Skit Ny Dag... iPhone 4 / 5.0.1 Jailbreak / redsn0w Läs Forumets regler innan du postar! Senast redigerad av ssnd den 2012-01-16 klockan 12:18. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Hmm...
Det fungerar att skicka Flash-sms, men man ser även numret från den som skickade det. Vet inte varför dom gjort så, men det verkar inte gå att ändra så att det inte syns...
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Får fortfarande inte det att fungera.
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Vad jag läst mig till funkar det inte på 4s.
![]()
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Moderator
![]() |
Hm.
Märkligt, för mig funkar det prima sen senaste Corona fast man kan behöva reboota ett par gånger tydligen.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Flash | Freebo | Allt om iPad | 33 | 2010-09-19 11:41 |
| flash player | owenilsson | Allt om iPhone | 7 | 2009-10-14 15:05 |
| Flash-sms med Tre? | JohnFa | Allt om iPhone | 9 | 2009-06-25 09:55 |
| Flash program | dejevad | Allt om iPhone | 12 | 2009-04-15 17:07 |