![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Hur återställa lösen för köp i appar ?
Har slagit på kodlås för köp i appar, så inte ungarna skall kunna köpa smurfbär för 30 000:-
Dock har jag glömt koden Hur tusan återställer jag detta ?? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Dvs återställning i iTunes utan att köra in backup/säkerhetskopia efteråt. Kör du in backup/säkerhetskopia så kommer lösenordet till kodlåset att medfölja igen. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Är telefonen jailbreakad?
Om svaret är JA så ska du undvika återställning i telefonen, vilket kommer resultera i ett stort fail tyvärr. Om telen ej är jailbreakad, så kan du testa ditt alternativ givetvis och se om det hjälper. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Det vågar jag tyvärr ej svara på och kan inte ge någon garanti såhär på förhand tyvärr.
Om en ren återställning är helt frånvarande tanke från din sida så får du testa dig fram. Mvh, Andreas |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Då är det tyvärr bara återställning utan backup/säkerhetskopia som gäller då.
För klickar du i att återställa telefonen inne i telefonen så har jag för mig att om den är jailbreakad så kommer den hamna i någon konstig loop. |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Lite oklart kanske, alltså när man väljer att spärra köp i app. Är det aktivt när reglaget är blått eller är det tvärs om ?
Sedan har jag en undran om vart kamerarullen kan ha tagit vägen, det sista jag gjorde var en säkerhetskopia till icloud. Då skall ju kamerarullen sparas, men var fxn hittar jag den ?? |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Testade nyss med min mobil.
När det är blått så funkar det med köp. När man gjort den grå så fungerar inte köp. Mvh, Andreas Edit: Varför gör du inte följande istället: Inställningar > Allmänt > Begränsningar och aktivera det. Scrolla ner tills du ser "Kräv lösenord" och sätt valet från 15 minuter till direkt. Då kommer det upp en ruta direkt som behöver ditt iTunes-lösenord för att kunna göra köp . |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Återställning raderar appar | tomo53 | Allt om iPhone | 4 | 2011-04-18 15:39 |
| telefonen hamnar i återställningsläge var gång jag försöker återställa? löst | r_o_n | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-04-12 11:59 |
| appar | Neon_w | Apps | 0 | 2011-02-20 22:15 |
| Hur återställa originaltema utan att återställa hela telefonen? | r_o_n | Allt om iPhone | 6 | 2009-03-16 07:34 |