![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Kan man använda iphone utan glaset?
Okej, kanske en dum fråga,
![]() Men mitt glas är trasigt, och jag skulle vilja radera lite grejer, logga ut från diverse sociala nätverk o sånt innan jag lämnar in den för reparation ![]() Vill inte pilla rakt på displayen i onödan, men kan man använda den som "vanligt", även om glaset är borta? Tacksam för svar ![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Hur menar du nu?
Är glaset borta helt och hållet? I och med att du säger att det är borta. Det är just den delen som touchdelen är på och därför behöver. Är glaset bara sprucket och trasigt så går det nog att använda den ändå ja.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Precis som Miche säger. Touchen sitter i glaset och det går alltså inte att använda telefonen utan glaset.
Är det en iPhone 3gs, 3g eller 4 ,4s du har? Att laga själv kan vara en lösning för dig. Då behöver du inte oroa dig för att någon annan kikar in på din telefon.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2010
![]() |
Tack för era svar!
Ber samtidigt om ursäkt för att jag var rätt otydlig! 3GS Från början var det bara sprucket längst upp "ovanför" displayen, vid högtalaren. Men efter ett tag..och ytterligare en drulletappning.. ..så blev det värre. Till slut blev det jättesvårt att hantera den, eftersom den gjorde lite hur som helst när man ville göra saker. Men jag fattar ju att det var för att glaset var lite i obalans ![]() En kompis pillade lite med den, sen pillade jag lite..till slut så satt jag med glasskivan i handen Vi skulle nog inte gjort det på fyllan..hahaSkitsamma, vet ju att jag klantat mig. Men undrade bara ifall man kunde ta till något knep för att styra den ändå, på något vis. Vill inte att folk ska kunna gå in och rota bland mina grejer ifall de nu skulle få för sig att göra det under reperationen ![]() Men jag gjorde en säkerhetskopia, sen en återställning, fast gick inte hela vägen ut till att återställa ifrån senaste säkerhetskopian. Jag stannade efter att den blivit återställd till fabriksinställningarna ![]() Så kan jag fortsätta sen när jag får den tillbaka ![]() Kanske verkar krångligt, men det går ju inte att använda telefonen längre. Jag är nog inte så smart kanske, men det känns som att jag iallafall löste mitt "problem" ![]() Tack för att ni tog er tid att svara ![]() Senast redigerad av drofonia den 2012-01-31 klockan 20:05. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Iphone 3GS, tappad i marken, glaset sprucket å skärmen lyser vitt. | aspire1 | Allt om iPhone | 10 | 2011-09-06 23:40 |
| Hjälp!! iTunes Presentkort utan användning 200kr | Yngwiejm | Köp & Sälj | 5 | 2011-03-22 16:40 |
| Spel och apps utan att använda appstore? | jonnilsson | Tillbehör & reservdelar | 20 | 2009-06-03 12:09 |
| Glaset trasigt på min iphone 2g | SkalleN | Allt om iPhone | 5 | 2008-11-03 17:23 |
| Hur kan man föra över filer utan att använda Itunes? | mcolof | Allt om iPhone | 11 | 2008-09-28 14:12 |