Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-01-29   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
drofonia är karismatiskt upptäcksresande
Kan man använda iphone utan glaset?

Okej, kanske en dum fråga,

Men mitt glas är trasigt, och jag skulle vilja radera lite grejer, logga ut från diverse sociala nätverk o sånt innan jag lämnar in den för reparation

Vill inte pilla rakt på displayen i onödan, men kan man använda den som "vanligt", även om glaset är borta?

Tacksam för svar
drofonia är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-31   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Hur menar du nu?

Är glaset borta helt och hållet? I och med att du säger att det är borta. Det är just den delen som touchdelen är på och därför behöver. Är glaset bara sprucket och trasigt så går det nog att använda den ändå ja.
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-31   #3 (permalink)
Medlem
Omtalad

youfixits avatar

Reg.datum: Feb 2011
youfixit är karismatiskt upptäcksresande
Precis som Miche säger. Touchen sitter i glaset och det går alltså inte att använda telefonen utan glaset.

Är det en iPhone 3gs, 3g eller 4 ,4s du har?
Att laga själv kan vara en lösning för dig. Då behöver du inte oroa dig för att någon annan kikar in på din telefon.

Reservdels-kit till iPhone 4, 3g och 3gs.

Följ instruktionerna och din iPhone blir som ny.
youfixit är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-01-31   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
drofonia är karismatiskt upptäcksresande
Tack för era svar!
Ber samtidigt om ursäkt för att jag var rätt otydlig!

3GS

Från början var det bara sprucket längst upp "ovanför" displayen, vid högtalaren. Men efter ett tag..och ytterligare en drulletappning....så blev det värre. Till slut blev det jättesvårt att hantera den, eftersom den gjorde lite hur som helst när man ville göra saker. Men jag fattar ju att det var för att glaset var lite i obalans

En kompis pillade lite med den, sen pillade jag lite..till slut så satt jag med glasskivan i handen Vi skulle nog inte gjort det på fyllan..haha

Skitsamma, vet ju att jag klantat mig. Men undrade bara ifall man kunde ta till något knep för att styra den ändå, på något vis. Vill inte att folk ska kunna gå in och rota bland mina grejer ifall de nu skulle få för sig att göra det under reperationen

Men jag gjorde en säkerhetskopia, sen en återställning, fast gick inte hela vägen ut till att återställa ifrån senaste säkerhetskopian. Jag stannade efter att den blivit återställd till fabriksinställningarna

Så kan jag fortsätta sen när jag får den tillbaka

Kanske verkar krångligt, men det går ju inte att använda telefonen längre. Jag är nog inte så smart kanske, men det känns som att jag iallafall löste mitt "problem"

Tack för att ni tog er tid att svara

Senast redigerad av drofonia den 2012-01-31 klockan 20:05.
drofonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta