Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2012-02-05   #1 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Feb 2010
_Niklas_ är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till _Niklas_
Notification Center vs. Lockinfo

Jag uppgraderade nyligen till ios 5.0.1. En av anledningarna var Apples Notification Center som också kan visas på Lockscreen.

Har kört ios4 innan tillsammans med Lockinfo från cydia.

Antingen kan jag för lite än så länge om notification center, eller så är det inget vidare alls.

Jag skulle vilja ha liknande som i Lockinfo, jag tänker på mina Kalender events.. i lockinfo hade jag alltid mina kommande kalender grejer de närmsta 5 dagarna.. Dessa visas i lockinfo/lockscreen varje gång jag låser upp telefonen.

Apples Notification center verkar inte lira på det här sättet. Här har jag fått det att visa en kommande kalender event, En gång på lockscreenen. Vid nästa låsning/upplåsning så har det försvunnit.

Går det att få events att ligga kvar på apples notification centers lockscreen tex. ända tills kalender händelsen har passerats tidsmässigt ?

Niklas
Svara med citat
Gammal 2012-02-06   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Det visas endast när du får upp något nytt, annars visas de ingenting på lockscreenen, det vill säga, om du får ett mail när du har telefonen låst, så dyker det upp på lockscreen, eller om du missar ett samtal eller får ett sms, eller ja det som funkar med notification center, t.ex en reminder eller så via reminders eller kalendern, då visas allt i en prydlig lista på lock screenen i alla fall.

Alltså ingen direkt ersättare för lockinfo för det sätt du tänkt använda det, av det jag testat iaf..

Du kan ju gå in i inställningar, sedan notifikations grejjen och sen ändra hur varje sak skall visas, du kanske hittar en inställning där som gör att det alltid visas i lockscreenen för vad som hänt eller skall hända så att säga..
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2012-02-06   #3 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Feb 2010
_Niklas_ är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till _Niklas_
Citat:
Ursprungligen postat av Miche Visa inlägg
Det visas endast när du får upp något nytt, annars visas de ingenting på lockscreenen, det vill säga, om du får ett mail när du har telefonen låst, så dyker det upp på lockscreen, eller om du missar ett samtal eller får ett sms, eller ja det som funkar med notification center, t.ex en reminder eller så via reminders eller kalendern, då visas allt i en prydlig lista på lock screenen i alla fall.

Alltså ingen direkt ersättare för lockinfo för det sätt du tänkt använda det, av det jag testat iaf..

Du kan ju gå in i inställningar, sedan notifikations grejjen och sen ändra hur varje sak skall visas, du kanske hittar en inställning där som gör att det alltid visas i lockscreenen för vad som hänt eller skall hända så att säga..
Ok Tack. Då är det inte jag som gör något tok-fel iaf..

Niklas
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta