![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2008
![]() |
Hur fungerar kalendern?
hej har precis köpt en iphone, har en liten fråga bara. Har hört att om man ändrar någonting i kalendern i iphonen så ändras det automatiskt när man synkar den med datorn. stämmer det?? och såfall vilket program i datorn ska man använda i datorn om man har windows?
funkar det likadant om man ändrar i datorn, så ändras det i iphonen? mvh |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör & Skribent
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Det beror ju helt på för vad program du använder för kalendrar i windows.
Ett tips är att använda Google Calendar och synka det via exchange med Nuevasync. Då behöver du ine ens plugga in iPhonen i datorn när du ska synka kalendern... Allt går genom luften.
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
Jag kör också med Google Kalender och nuevasync och det funkar jättebra! Har du bara tillgång till nätverk så synkas ändringarna du gör i din Iphone med din Google kalender och tvärt om. Nuevasync (NuevaSync - Over the Air Synchronization) emulerar en exchange server. Registrera ditt konto där och sätt upp en koppling mot exhange server enligt instruktionerna. Det är bara att läsa instruktionerna. Lycka till! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Gmail
Nu har ja suttit här och trixat så ja blivit helt ur i mössan!!! (förkyld-feber)
Jag har Gmail som e post som jag även kör på iphonen, har även kalender i Gmail (google kalender). men får det inte att funka med nuevasync. Eller funkar det inte med både Gmail och kalender samtidigt ? kan någon beskriva hur man gör ? Provat! Skapa konto på nuevasynk (OK) Gmail på iphonen (OK) Skapade ett nytt konto på iphonen (exchange) med uppgifterna på nuevasynk (OK) Aaaa, går min vanliga mail (gmail) igenom nya kontot (exchange) nu ...annars fattar ja nada å sitter med två konton på iphonen .... ![]() ![]() Edit: Stänger ja av ena kontot (gmail) så funkar det inte att skicka eller ta imot epost, har båda kontona på nu.... det ja skriver i google kalender dyker inte upp i iphonen, inte tvärt om heller!!! suck!! ![]() Eller har ja glömt att trycka nånstans? hittar ingen synk knapp! ![]() Mer info: Calendar : Google Status: Enabled Username: Olle@grolle.com Password / Token: PRESENT Connectivity: VERIFIED Your Calendars: Olle@grolle.com will sync -------------------------------------------------------------------------- Sync Status Report Your phone/device has not contacted our server yet. ??? När skall den kontakta servern då ? ![]()
Iphone 3G 16Gb Svart Senast redigerad av trigger_killer den 2008-09-04 klockan 20:51. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Tjena trigger_killer!
Förstår att du är en smula frustrerad! Kan trösta dig med att du inte är ensam! Gå in och läs nuevasyncs blogg Nuevasync så ser du att det är fler som har haft problem. Dom har bytt server och hållit på och donat i drygt två dagar nu, men det verkar fungera igen nu. Fast inte helt 100% Själv synkar jag bara kalendern via nuevasync. Gmailen synkar jag manuellt via epostklienten i telefonen. Kolla faq:en NuevaSync - Over the Air Synchronization Där finns en del tips. Mer tips finns här: NuevaSync - Over the Air Synchronization |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Nej det är samma konto.
Under Inställningar->Epost,kontakter...->Konton->Epost->Här är mitt gmail angivet Under Inställningar->Epost,kontakter...->Konton->Kalendrar->Här är Exchange activesync inställt Med: E-post: AV Kontakter: AV Kalender: PÅ Under fliken kontoinformation: Epost: min gmail-adress Server: NuevaSync - Over the Air Synchronization Användarnamn: det du angav på nuevasynk Lösenord: Det du angav på nuevasync Beskrivning: min gmail adress Använd SSL: PÅ Mail-dagar att synka: står på 1 månad men det spelar väl ingen roll eftersom jag inte synkar mail den vägen. Det du kan testa är att stänga av Kalender: PÅ till AV och sedan aktivera den igen. Testa sedan att ändra en händelse i kalendern i iphonen så triggas en sync. Det kan ta lite tid för synkningen när du är i kalender men låt den hålla på till den är klar. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
precis så har ja gjort med! provat att stänga av sätta på ..skriva för att trigga med mera.... två alternativ kvar...antingen är deras server nere, eller så måste ja skriva in http:// sedan www adressen... till servern!?
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag testade precis att synka kalender och det funkade åt bägge hållen.
Vet inte om det spelar någon roll, men jag kör med samma lösenord på nuevasync-kontot som på min gmail. Dock har jag inte hela min gmail adress som username när jag loggar in. Slut på idéer från min sida. Sov på saken är mitt tips. Det ska jag göra :-) |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Nu synkar den å allt...men inget kommer upp på iphonen eller i kalendern! Edit: (Gör om och gör rätt) Hittade inget fel ....men gjorde om allt från början ..och vips ..nu funkar det !
Iphone 3G 16Gb Svart Senast redigerad av trigger_killer den 2008-09-05 klockan 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Iphone 3G sync with Windows Live Mail, calendar, contacts - Windows Live Help |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur fungerar mumien? | asus08 | Allt om iPhone | 2 | 2009-07-24 17:18 |
| 2 Itunes på samma dator, hur fungerar det? | Calippo | Allt om iPhone | 5 | 2009-07-18 01:08 |
| Liggande tangentbord fungerar inte i kalendern | Cyber | Allt om iPhone | 14 | 2009-07-02 16:22 |
| Hur fungerar swaptunes? | BoKZ | Allt om iPhone | 2 | 2008-12-04 20:33 |
| Hur fungerar GPSen i iPhone 3G? | Rodin | Allt om iPhone | 5 | 2008-07-09 21:05 |