![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#41 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Spec när det flyttar på sig lite då och då... haha |
|
|
|
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Citat:
Läste du vad jag skrev? Jag menar på att de som kanske tror att dom har damm under skärmen i själva verket har det ovanpå skärmen, finns många som tror att det är under när det egentligen inte är det, men dom som vet att dom har under behöver ju inte ens försöka såklart, eller hur? ![]() Och det du markerar i min text bör inte läsas ensamt, utan som en helhet av allt det jag skrev.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
|
#43 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Citat:
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#44 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Man behöver inte vara efterbliven eller ha fel på synen för att inte kunna se det, viss smuts syns inte lika bra om det sitter under eller inte. Varför jag ens nämner det är för att jag vet andra som lyckats tro det när det inte är så, har man aldrig sett hur det ser ut med smuts under skärmen så är det ju svårt för vissa att avgöra om det verkligen är så eller inte. Det var bara ett tips för att folk ska dubbelkolla och kanske tagit fel så dom kan bli glada för att dom slipper lämna in det.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#45 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Haha, ok... De va de enda jag läste i hela texten ![]() Men om man gnuggar tillräckligt hårt så kanske dammet under skärmen går bort? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#46 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Citat:
![]() Du kan ju prova om du tror att det hjälper, men jag skulle inte tro de va? ![]()
|
|
|
|
|
|
#47 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Så där, nu har jag åter min älskling tillbaka.
Dock så är det inte den gamla utan jag fick en helt ny. Anovo bytte ut den helt och hållet, så ingen dammsugare där inte. EDIT: Verkar dock ha fått ett måndags-ex... märkte precis när jag skulle lägga mig och ställa larmet att precis mellan den glansiga metallen och skärmen så är det inte helt tätt utan det lyser ut ljus. Funderar på om jag ska vara petig...
iPhone 3G 16GB Svart -Telia 99:- + fri data Senast redigerad av frojK den 2009-04-25 klockan 01:32. |
|
|
|
|
|
#48 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Någon annan som fått detta med "ingen service"?
|
|
|
|
#50 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Puffar denna tråden lite.
Jag har nu fått så mycket damm under skärmen att jag börjat störa mig rejält på det. Jag ångrar att jag inte tagit mig i kragen tidigare för nu är jag en månad utanför garantiåret =/. Några tips? Vill ju gärna hävda att det är fabrikationsfel men då är bevisbördan på mej då det gått mer än 6 månader. Hur gör man det?! |
|
|
|
|
|
#51 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Hoppas det går vägen för såhär ska det inte vara på en så dyr telefon. Killarna i teliabutiken kunde inte heller hitta någon åverkan på vare sig plast eller gummilister.
Gjorde en snabb video för att visa på dammet. http://aboutnils.se/misc/iphone/iphonedust_xvid.avi |
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Intressant att i några fall sitter det skit (plast bitar, och annat som flyger runt i fabriken) mellan glaset och touchscreen (digitizer). Dessa är limmade ihop från fabriken och kommer något där imellan är det omöjligt att avlägsna över huvudtaget. Tittar man med en lupp så ser man skillnad mellan vanligt damm och de som sitter fast i klistret. Inte har det så mycket betydelse i en garanti situation kanske, men om man vill få den rengjord av en verkstad har det mycket betydelse.
Har även sett fingeravtryck som kommit från fabriken, kanske gummihandskar som inte fanns i barnstorlek den dagen.. För övrigt är det inte så lätt att damm ska kunna hitta vägen mellan lcd och glaset. Det kan vara mycket damm i telefonen som kommit in genom dock-kontakten och hörlursuttag och runt knappar, men fortfarande inte lätt att komma in under glas/digitizer, men mycket svårt även i en dammfri miljö att få bort allt. (miljön blir inte dammfri länge när man öppnat iPhone som är fylld med det) För de som vill ge sig på det själv: Luft på burk, mycket tålamod, ren miljö, och perfekt ljus är det som krävs om man vill få bort allt. (och försiktighet! LCD är det känsligaste del av en iPhone De kan sluta funka om man tittar fel på dem) |
|
|
|
|
|
#54 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Var i kontakt med Telia och bad dem skicka den till Anovo för undersökning. Anovo kollade bara på den, såg dammet, kollade på kvittot och såg att garantitiden gått ut.
Jag blev erbjuden en ersättningsenhet för ca 4000:- Då bad jag Telia kontakta Anovo åt mig för att få en servicerapport eller liknande som visar på att jag haft sönder telefonen själv. De kunde Anovo såklart inte ge. Tjejen på Telia frågade då Anovo om jag fått en ersättningsenhet gratis om garantitiden INTE gått ut. Svaret blev JA. Då bad jag Anovo behålla min telefon ett tag medan jag pratade med min konsumentombudsman. Det gjorde de gärna. Idag ringde Telia och sa att de ersätter telefonen utan kostnad. Så stå på er! 3 år är det som gäller enligt konsumentköplagen. I Apples papper står det dessutom att de följer de nationella konsumentlagstiftningarna. Alltså inte är så hårda på 12 månader. (Egen tolkning) |
|
|
|
|
|
#55 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Citat:
![]() Min har endast ett par dammkorn innanför skalet. Din var ju extremt dammig. Fast om inte min blir markant sämre så åker den in för garantibyte när kanske 11 och en halv månad gått d.v.s. i mitten av mars nästa år ![]()
|
|
|
|
#58 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
Det är ett ganska vanligt problem ... så fort man tappar eller stöter till sin iPhone kommer det att ramla ner dampartiklar på insidan men man kan knacka försiktigt på glaset samtidigt som man lutar den år det hållet man vill att dammet ska gå hän. Jag har min tredje iphone nu och alla har haft just detta problemet
|
|
|
|
|
|
#59 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Tror ni det fortfarande finns hopp för mig att få en ny iPhone? Jag köpte min 08-09-12 och det är för mer än 1 år sen.
Men nu på senaste tiden så har jag också märkt att jag har damm under glaset och dessutom har en liten plastbit hoppat av ovanför ljudlöstknappen. Här är bilder på hur det ser ut. http://data.fuskbugg.se/skalman01/--iphone.JPG http://data.fuskbugg.se/skalman01/iphone2.JPG EDIT: Kan man göra så bilderna visas i tråden men i mindre storlek? För mina bilder är väldigt stora. Senast redigerad av utalker den 2010-03-16 klockan 18:34. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPhone skärmen på tv:n eller dator skärmen. | Krantz | Allt om iPhone | 14 | 2010-04-15 07:43 |
| damm eller pixelfel | welam | Allt om iPhone | 8 | 2009-12-14 12:57 |
| Damm under displayen | CLS | Allt om iPhone | 2 | 2009-10-14 14:41 |
| damm innanför glaset | r2d2 | Allt om iPhone | 4 | 2009-05-20 11:49 |
| Skärmen | mossarelli | Allt om iPhone | 3 | 2008-07-13 01:12 |