Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-03-16   #61 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Apr 2009
jasifil är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av utalker Visa inlägg
Tror ni det fortfarande finns hopp för mig att få en ny iPhone? Jag köpte min 08-09-12 och det är för mer än 1 år sen.

Men nu på senaste tiden så har jag också märkt att jag har damm under glaset och dessutom har en liten plastbit hoppat av ovanför ljudlöstknappen.

Här är bilder på hur det ser ut.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--iphone.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/iphone2.JPG

EDIT: Kan man göra så bilderna visas i tråden men i mindre storlek? För mina bilder är väldigt stora.
Sprickor i chassit och lossnade bitar beror högst sannolikt på yttre våld, antingen i form av böjskador i trånga fickor eller pga att man tappat luren eller stött emot den någonstans. Den typen av skador uppstår knappast av sig själva. Själv är jag extremt försiktig när jag har luren i fickan för att undvika just böjskador. De enda problem jag själv har är en liten repa i glaset samt en liten spricka i chassit. Båda felen beroende på att jag tappat lurjäveln två gånger. Dock har jag fått lite damm innanför glaset så jag funderar på att lämna in luren i veckan för att höra vad de säger. Garantin går ut i början av april.

Får man alltid en ny om det är damm innanför glaset eller rengör de telefonen?
Gammal 2010-03-16   #62 (permalink)
Medlem
Omtalad

utalkers avatar

Reg.datum: Sep 2008
utalker är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
Ut: ingen garanti brukar betyda ingen garanti
Läs några inlägg längre bak så ser du att Free fick en ny telefon
utalker är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-03-16   #63 (permalink)
Medlem
GODLIKE

Reg.datum: Aug 2009
Freebo är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Läs några inlägg längre bak så ser du att Free fick en ny telefon
åh sjutton, den siste rättshaveristen är inte född än =) Bra jobbat Free!
Freebo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-06-19   #64 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Jul 2008
free är karismatiskt upptäcksresande
Puffar denna tråden igen efter att jag sett flera nystartade trådar i ämnet.

Jag har nu åter lämnat in min telefon (nr2) till Telia och fått den skickad till Anovo. Det var för samma fel, mycket damm under skärmen. Jag fick utan knussel ut en ny på "goodwill" från Anovo. Hoppas att jag på nr 3 slipper damm under skärmen.

Vill också nämna att enligt konsumentvägledarna så börjar tiden för konsumentköplagen om när du får en ny enhet. Vilket ger mig 3 nya år fr o m idag.

Hur har ni andra gjort? Behåller ni telefonen för att ni inte orkar bråka med Telia/Apple och tänker att ni snart ändå ska köpa en ny eller gör ni som jag, lämna in och står på er?
free är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-19   #65 (permalink)
Medlem
Omtalad

Citat:
Ursprungligen postat av free Visa inlägg
Hur har ni andra gjort? Behåller ni telefonen för att ni inte orkar bråka med Telia/Apple och tänker att ni snart ändå ska köpa en ny eller gör ni som jag, lämna in och står på er?
Svårt att säga men troligen kommer jag att leva rövare om de inte ger mig en ny. Enligt Telia så har man typ tre månaders garanti på utbytestelefonen (troligen skitsnack) men eftersom jag har två års reklamationsrätt kvar på den gamla så kommer jag inte att ge mig när det blir aktuellt att lämna in telefon nr två. Jag fick en ny efterrsom den gamla hade damm innanför skärmen och dessutom hade spruckit intill hörlursuttaget. Den "nya" har spruckit även den trots att jag varit extremt rädd om den. Däremot har den inget damm än innanför skärmen (trots två månaders användning) så jag avvaktar ett tag till.
Gammal 2010-06-21   #66 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Jul 2008
free är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Freebo Visa inlägg
åh sjutton, den siste rättshaveristen är inte född än =) Bra jobbat Free!
Rättshaverist låter så hårt. Jag avskyr bara att lägga pengar på en undermålig vara och sedan bli överkörd av nonchalanta företag eller säljare som chansar på att jag inte kan lagen och därmed försöker lura mig.

Men. Lagar säger ju inte längre vad som är rätt och fel, vad du ska rätta dig efter eller inte. Det är hur en jurist kan övertyga en lekman att tolka lagen som är det riktiga och som du ska rätta dig efter.

Eller som amerikanen sade: det stod ju inte i instruktionsboken att jag inte kunde torka hunden i mikrovågsugnen; och stämde företaget.
free är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-28   #67 (permalink)
Medlem
Omtalad

Citat:
Tror ni det fortfarande finns hopp för mig att få en ny iPhone? Jag köpte min 08-09-12 och det är för mer än 1 år sen.

Men nu på senaste tiden så har jag också märkt att jag har damm under glaset och dessutom har en liten plastbit hoppat av ovanför ljudlöstknappen.
Hur gick det? Fick du en ny telefon?
Gammal 2011-01-08   #68 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2010
Marwin är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av free Visa inlägg
Puffar denna tråden igen efter att jag sett flera nystartade trådar i ämnet.

Jag har nu åter lämnat in min telefon (nr2) till Telia och fått den skickad till Anovo. Det var för samma fel, mycket damm under skärmen. Jag fick utan knussel ut en ny på "goodwill" från Anovo. Hoppas att jag på nr 3 slipper damm under skärmen.

Vill också nämna att enligt konsumentvägledarna så börjar tiden för konsumentköplagen om när du får en ny enhet. Vilket ger mig 3 nya år fr o m idag.

Det är ju aldrig kul att lämna ifrån sig sin telefon. För min del hade jag begärt en lånetelefon under tiden min är på service. Oftast får man en enklare telefon, men man kan begära om att få en likvärdig mobil, dock inte alltid att det fungerar.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta