![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Damm under skärmen
Är det fler än jag som upplever damm under skärmen på sin 3G? På min fanns det redan en del damm när jag plockade upp den ur förpackningen, men nu har det kommit in ännu mer. Läser man runt lite på olika forum verkar det vara relativt vanligt och troligtvis är det ett konstruktionsfel.
Tror ni att man kan få telefonen utbytt direkt i en Teliabutik? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Låter ju inte alls bra. Ungefärt vart under skärmen hittar du "dammet"? Har inte märkt något sådant på min.
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | ||
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Citat:
Dammet finns samlat på två olika ställen under glaset. Högt upp och långt ner till höger. Man ser det inte om man verkligen inte försöker hitta det. Testa att ha skärmen släckt och kolla era i direkt solljus. ![]() |
||
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag fick damm under skärmen igår! Var ute och lekte lite med olika drycker av dess slag, sedan nu på morgonen märkte jag att det var damm under skärmen!:O
Det är hur störande som helst! Det syns hela tiden, både när skärmen är släckt och tänd! Vad ska man göra åt det? Kan man fixa de på nått vis, eller lämna in den? |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Det bästa jag tror du kan göra är att skruva isär telefonen själv och ta bort dammet. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
|
Citat:
Skruva själv? :O Då försvinner ju min garanti ![]() |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Skribent
Allmänt känd
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Mycket känd
|
Citat:
//Mekke iPhone 3G 8GB 3.0 Jailbroken som heter Brynolf Brunstgnägg! ![]() Telia 99 med MobilSurf Alltid och Sms Till Alla Följ mej på Twitter! Visst, reklam är lite elakt, men kolla gärna ändå.. Snälla? |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
jag har inge damm på min, men tjejen har "22 stycken" dammkorn på sin!!? Det är vad dom räknat till på telia. Nu ska den skickas vidare och då de sällan öppnar en iPhone så handlar det om en ny! Detta är första gången den skickas in. Snälla ni, gå inte på telefonförsäljarmas B.S. Det är 2 gånger en telefon ska skickas in innan man kan begära ny eller häva köpet (med ersättning) och så har men 3 års reklamationsgaranti i sverige, inte 1 år! Och behöver jag säja att man aldrig ska köpa någon försäkring i affären!!?
Skickat från min Iphone |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Iallafall vad jag vet, rätta mig om jag har fel..
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Mycket känd
Reg.datum: Oct 2008
![]() |
Om man skyddar iphonen med invisible shield eller en tät påse så slipper man dammet.Jag jobbar med pulverlack och använder telefonen i jobbet,inget damm i min, har haft den sen i somras!
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Hur ska en invisible shield kunna skydda mot damm? Den täcker ju enbart framsidan och baksidan, inte alla öppningar exempelvis hörlursuttaget, högtalare etc. där dammet kommer in. Dammet kan exempelvis inte färdas rakt igenom glaset mitt i skärmen.
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPhone skärmen på tv:n eller dator skärmen. | Krantz | Allt om iPhone | 14 | 2010-04-15 07:43 |
| damm eller pixelfel | welam | Allt om iPhone | 8 | 2009-12-14 12:57 |
| Damm under displayen | CLS | Allt om iPhone | 2 | 2009-10-14 14:41 |
| damm innanför glaset | r2d2 | Allt om iPhone | 4 | 2009-05-20 11:49 |
| Skärmen | mossarelli | Allt om iPhone | 3 | 2008-07-13 01:12 |