![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#161 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Uppdatering till 2.1 äter upp batteri!
Efter uppdatering till 2.1 av min iPhone så kan min iPhone vara standby i ca 1 timme. Sen är batteriet slut... det har gjort att jag sovit över dom två senaste dagarna! (då telefonen har dött på natten)
![]() Är det ngn annan som haft samma problem? Hur göra? Som det är nu måste jag hela tiden ha den i laddaren! |
|
|
|
|
|
#162 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Citat:
Jag slår på Push på exchange mail: Batteriet laddar ur grymt snabbt i två omgångar, sedan fixar det sig själv och den fungerar perfekt. Jag slår på 3g första gången efter återställning: samma sak, laddar ur sig grymt snabbt de första två urladdningarna för att sedan stabilisera sig.. vet inte varför, men efter detta så har jag "normal" laddtid, kan däremot säga att jag alltid har min i laddaren på natten, då jag behöver ha fullt batteri för dagen som följer. |
|
|
|
|
|
|
#163 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Citat:
Vad göra? Lämna in den? Senast redigerad av mrfestis den 2008-09-17 klockan 13:32. |
|
|
|
|
|
|
#164 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Annars testa att stänga av 3g samt GPS och ev. Push (i någon dag) och sen slå på en sak i taget. Telefonen blir varm när den använder 3g och gps eller push det är normalt..... men som sagt, testa att låta den köra i botten ett par gånger och se sen om det inte löser sig självt. |
|
|
|
|
|
|
#165 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Aug 2008
![]() |
Min telefon blir endast varm när jag spelar Super Monkey Ball eller när jag gör en full sync från tomt till fullt i iTunes. Alla chip på eller av gör varken till eller från vad gäller värme. Jag gissar på fel på telefonen...
|
|
|
#166 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() det är inget fel på telefonen, det är normalt att den blir varm när den får arbeta (framförallt med gps och wifi påslaget och använt) det som är onormalt är att hans telefon är "tom" och ändå blir varm. och min erfarenhet sedan den 11 juli är att efter en återställning och när man har 3g / push påslaget så reagerar telefonen precis som han skriver i ca. 2 laddcykler, föra att sedan fungera helt normal (dvs kall/lång batteritid vid normalt användande och lite ljummen när man använder gps en längre tid) |
|
|
|
|
|
|
#169 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
nä Vit is the shit, ja har dock inte hjar problem emd Safari - men sen har jag kanske bara använt det i 5min eller något ^^
|
|
|
#170 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Jag har upplevt ett problem sen 2.1
Då jag går in och kollar på användningen/standbytiden så hade jag efter en dag då jag inte använt den något alls utan bara haft den i fickan ändå 16 timmar använt. Och batteriet hade sjunkit dessutom. Är det någon annan som har upplevt detta, att iphonen är i användning trots att man inte vill det. |
|
|
|
|
|
#171 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Någon som har PC som har jailbreakat sin Iphone 3g med firmware 2.1?
Jag är rätt ny på det här så jag skulle uppskatta om någon kunde isåfall länka mig rätt hur jag gör och vad jag ska använda mig av. Sett att de finns nått som heter Pwned. Ingeting som kan gå sönder eller förstöras av att använda sig av jailbreak? ![]() |
|
|
|
|
|
#172 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2008
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#173 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Har du Mac ere bara gå in på blog.iphone-dev.org och tanka Quickpwn 2.1 eller Pwnage Tool (föredrar Quickpwn 2.1). För att klargöra lite. WinPwn=Windows=WinPwn.com Pwnage Tool=Mac=blog.iphone-dev.org |
|
|
|
|
|
|
#174 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Ville bara klargöra så det inte blir några missförstånd. Om du visste det så är det lite skumt :S EDIT: Men 16h användning låter väldigt, väldigt mycket. |
|
|
|
|
|
|
#175 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Nej, Användning räknas bara när du fysiskt använder telefonen. Det som räknas från när telefonen är fulladdad är Vänteläge.
|
|
|
#177 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Ja, för den är precis nyladdad, alltså har du inte använt den ännu. Min säger ca 16h vänteläge och ca 2h användning just nu. Det är sedan senaste fulla laddningen.
|
|
|
#178 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Nu hände det igen, då jag gick och la mig igårkväll så var batterinivån nästan på full och då jag vaknade imorse så hade den sjunkit till nästan inget och det stod att den använts 19 timmar.
börjar bli frustrerande. |
|
|
|
|
|
#180 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() |
Citat:
![]()
Nya iPhoneinfo är på gång! -Tävlingar -Guider -Nyheter -Snabbare sida Kom gärna med förslag och önskemål =)! Har du sökt och läst de klistrade trådarna innan du skapar din tråd? | Skriv mer beskrivande rubriker | Läs våra regler! Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM! |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Spekulationer kring ny iPhone | blast11 | Allt om iPhone | 7 | 2009-02-23 21:35 |
| Diskussioner kring firmware 2.2 | antonfjanton | Allt om iPhone | 155 | 2008-12-05 19:29 |
| Fundering kring itunes | johan27 | Operatörer & abonnemang | 5 | 2008-11-29 12:44 |
| Funderingar kring Telia Homerun? | r2d2 | Allt om iPhone | 20 | 2008-09-18 22:34 |
| Firmware 2.0-diskussioner | ripperoo | Allt om iPhone | 22 | 2008-08-04 00:52 |